پیشرفت‌های نظامی ایران، گزینه روی میز آمریکا را از میان برداشته است


پیشرفت‌های نظامی ایران، گزینه روی میز آمریکا را از میان برداشته است

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های کشور ایران گفت: کشورما به اقتدار نظامی بالایی رسیده و این موضوع سبب شده تا دیگر سخنی از حمله نظامی و گزینه‌های روی میز آمریکا نباشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی دولت و ملت، همدلی وهمزبانی در اجرای اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های دارالشفا قم برگزار شد اظهار داشت: ما باید در اقتصاد مقاومتی به گونه‌ای عمل کنیم که اقتصاد کشور را به یک توانمندسازی برسانیم که در برابر فشار‌های وارده توسط دشمن مسیر آن تغییر نکند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز تنها کشور ما نیست که بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و موضوع غریبی نیست بلکه کشورهای جهان هم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند و برای آن برنامه‌های زیادی دارند.

پورابراهیمی عنوان کرد: خشکسالی که در کشور ما وجود دارد یک بحران طبیعی است که ما باید جهت مقابله با آن اقتصاد مقاومتی را در دستور کار‌هایمان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه در تحریم‌های کشور ما توسط جهان مطرح است ما به دنبال حق قانونی خودمان هستیم که توسط کشورهای غربی پایمال شده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در اقتصاد مقاومتی داریم پیش تازی اقتصاد دانش بنیان است که پیاده سازی و اجرای نقشه علمی کشور در راستای پیشرفت کشور است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اقتصاد دانش بنیان یعنی بدون داشتن و تکیه به منابع موجود در کشور چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در آوریم و در این زمینه به موفقیت برسیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان یعنی به وسیله علم و دانش به پیشرفت برسیم، ما امروز در زمینه تولید علم و دانش کشورهای ترکیه و عربستان را پشت سر گذاشته‌ایم و در منطقه به رتبه اول رسیده‌ایم که این موضوع به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وی اظهار داشت: آمریکا از تولید علمی کشور ما ناراحت است و مسئولان دولت آمریکا و اوباما براین موضوع اذغان داشته‌اند که ما با کشوری روبرو هستیم که به پیشرفت‌های علمی زیادی دست یافته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در زمینه انرژی هسته‌ای، نانو و هوافضا در جهان جز کشورهایی هستیم که رتبه تک رقمی دارد و این موضوع آمریکارا دیوانه کرده است.

پورابراهیمی عنوان کرد: برای اینکه مردم را به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب کنیم نیاز داریم تا کیفیت داخلی را بالا بریم و در این زمینه تولید کنندگان داخلی به حمایت و زمان بیشتری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: مصرف ما در حوزه‌های مختلف در مقایسه با کشورهای مختلف بسیار بیشتر است، ما در زمینه مصرف برق و آب اسراف زیادی می‌کنیم که این کار گناه است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر کشورهای توسعه یافته نظیر مالزی و ژاپن را نگاه کنیم می‌بینیم که برای رسیدن به پیشرفت تلاش‌های زیادی را متحمل شده‌اند و از تولید داخل حمایت‌های ویژه‌ای انجام داده‌اند.

پورابراهیمی بیان کرد: سال گذشته و در مجلس شورای اسلامی طرحی داشتیم که بنگاه‌های اقتصادی که مشغول فعالیت هستند باید اقدامات خویش را شفاف اعلام کنند که بر این اساس متوجه شدیم 40 هزارمرکز خیریه در حال فعالیت هستند که صورت‌های مالی خود را ارائه نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر اقتصاد مردمی تاکید دارند و به جای تصدی دولت در اقتصاد مردم باید خود وارد شده و اقتصادکشور را به دست بگیرند چون حضور دولت در کارهای اقتصادی مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 80 درصد اقتصاد ما از درون شکل گرفته است و تحریم‌های خارجی تنها 20 درصد مشکلات را شامل می‌شود، ما ابتدا باید مشکلات داخلی را حل کنیم تا در زمینه اقتصاد به موفقیت برسیم.

پورابراهیمی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اظهار داشت: ظرفیت عظیمی از گذشته در اختیار ما بوده و مردم به آن اعتماد تاریخی دارند و آن قشر روحانیت است که در زمینه‌های مختلف می‌تواند کشور را پیش ببرد.

وی بیان کرد: ضروی‌ترین موضوع دنیا اقتصادی است واگر ما اقتصاد خود را از درون درست کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند هیچ اقدامی علیه ما انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های کشور ایران عنوان کرد: کشورما به اقتدار نظامی بالایی رسیده است و این موضوع سبب شده است تا دیگر سخنی از حمله نظامی و گزینه‌های روی میز آمریکا نباشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon