سازمان ملل برای سکوت مقابل جنایت‌ها در یمن حق‌السکوت گرفته است


سازمان ملل برای سکوت مقابل جنایت‌ها در یمن حق‌السکوت گرفته است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سران عربی به نام اسلام دست به دست هم داده و یک کشور عربی و اسلامی را ویران می‌کنند، گفت: امروز یمن شاهد «جنون قدرت» برخی کشورهای عربی است‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار داشت:‌ جریانی که امروز در یمن می‌گذرد، هیچ نامی جز نام «جنون قدرت» نمی‌توان برای آن گذاشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه یک عده از سران عربی به نام اسلام دست به دست هم داده و یک کشور عربی و اسلامی را ویران می‌کنند، گفت: پشت سر آنها آمریکا و اسرائیل به‌صورت آشکارا حمایت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه فقط در یک روز بیش از یک‌صد بار بمب‌افکن‌های سعودی حمله و نقاط مختلف یمن را ویران می‌کنند، افزود: انسان وحشت می‌کند در چه‌زمانی ما زندگی می‌کنیم، چنین افرادی که گرفتار «جنون قدرت» هستند، دست در دست هم داده‌اند؛ اگر ذره‌ای از اسلام، غیرت، عربیت و وجدان بشری در وجود آنها باشد این کارها را نمی‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نتیجه کار آنها به‌نفع اسرائیل و آمریکا است و متأسفانه مجامع بین المللی نیز چنان سکوت کرده که گویا مرده‌اند و هیچ خبری نیست؛ اگر کسی در یک گوشه‌ای یک بدلفظی به اسرائیل بکند چه غوغایی درست می‌کنند اما یک مملکت آباد را دارند ویران می‌کنند و خبری از آنها نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: اینها سبب می‌شود امید همه از این مراکز بین‌المللی قطع شود و یقین کنند که این مجامع حافظان صاحبان زر و زور هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دلارهای نفتی عربستان بین همه اینها تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: از سازمان ملل گرفته تا نویسندگان جراید تا رسانه‌ها و دولت‌های مختلف حق‌السکوت گرفته و این جنایت بی‌سابقه را در مقابل این سکوت انجام می‌دهند.

وی گفت: چند کشور محدود که از اسلام و بشریت و عربیت آگاهند، اعتراض می‌کنند اما اکثریت ساکت و خاموش هستند.

آیت الله مکارم شیرازی در خاتمه تأکید کرد: دست انتقام پروردگار از آستین عدلش سرانجام بیرون می‌آید و این مهاجمان و ظالمان و جانیان را بر خاک مذلت می‌کشاند.

انتهای پیام/آ*1

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon