پشتیبانی امور دام با وجود ضرر ۸۰۰میلیاردی مرغداران یک تخم‌مرغ مازاد هم نخرید

پشتیبانی امور دام با وجود ضرر 800میلیاردی مرغداران یک تخم‌مرغ مازاد هم نخرید

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار گفت: با وجود اینکه مرغداران در سال گذشته تولیدات خود را در تمام روز‌های سال با زیان به فروش رساندند، شرکت پشتبانی امور دام حتی یک عدد تخم مرغ را به صورت تضمینی خرید نکرد و مشوقی برای صادرات نداد.

فرزاد طلاکش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: بر اساس تصمیم جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعادل قیمت تخم مرغ در بازار مصرف قیمت سقف و کف تعیین شده است تا در مواردی که قیمت این محصول در بازار مصرف کمتر یا بیشتر از این قیمت شود شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شده و تدابیر لازم را انجام دهد، باوجود اینکه قیمت تخم مرغ حتی در یک روز از سال گذشته و امسال به قیمت تمام شده خود نرسیده، این شرکت یک تخم مرغ نیز، از تولید مازاد مرغداران را نمی خرد.
دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم گذاردر  ادامه داد: هزینه تمام شده هر کیلو گرم از تخم مرغ با احتساب سود 10 درصدی 4 هزار 100 تومان است که این محصول درحال حاضر با هزار و 900 تومان ضرر 2200 تومان به فروش می‌رسد.

روزانه 600 تن تخم مرغ مازاد تولید می شود
طلا کش اظهار داشت: مرغداران تخم گذار در سال گذشته بیشتر از 800 میلیارد تومان در تولید محصولات خود زیان دادند و در سال جاری روزانه 600 تن تولید مازاد دارند.
وی با بیان اینکه شرکت پشتیانی امور دام  اقدامی برای خرید تخم مرغ مازاد به شکل پاستوریزه و به منظور صادارت انجام نداده است، تصریح کرد:  به دلیل اختلافاتی که بین مسئولان سازمان‌های مختلف وجود دارد، مرغ‌های چربی دار تخم گذار مرغداران نیز (توجیه اقتصادی برای استفاده از آنها وجود ندارد )در مرغداری‌ها انباشت شده اند و امکان حذف آنها وجود ندارد.

پول صندوق طیور به بخش دیگری تزریق شد
این مقام مسئول اظهار داشت: دولت در سال گذشته با واریز 50 میلیارد تومان به صندوق توسعه صنعت طیور کشور برای دادن مشوق صادارتی،  خرید تضمینی تخم مرغ و سایر امورموافقت کرده بود اما به دلایل نامعلوم این پول به بخش دیگری تزریق شد.
طلاکش در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروزتصمیم گیری می‌شود تعیین تکلیف این صنعت در سال جاری است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه