حمله نظامی عربستان به یمن با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

حمله نظامی عربستان به یمن با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع گفت: تهاجم نظامی عربستان به یمن که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته در همین راستا است که منجر به افزایش وخامت و پیچیده‌تر شدن وضعیت خاورمیانه شده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به‌دعوت رسمی سپهبد ذاکر حسن‌اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و پیرامون مسایل مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.    

در این دیدار سردار دهقان با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور اسلامی ایران به رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به اشتراکات فراوان مذهبی، تاریخی ایران و آذربایجان، اراده سیاسی قوی رهبران دو کشور در توسعه مناسبات را ضمانت بسیار خوبی برای اجرای توافقات و ترسیم افق آینده همکاری‌ها دانست.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی  ایران گفت: دو کشور از یک ژئوپولیتیک مشترک برخوردار هستند و منافع و تهدیدات مشترک آنان لزوم توسعه همکاری‌های همه‌جانبه را بیش از پیش افزایش داده است.

سردار دهقان با بیان اینکه آذربایجان در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش تعاملات و همکاری دو کشور به‌ویژه در حوزه دفاعی و نظامی وجود دارد، آمادگی کشورمان را برای ارتقای سطح روابط دفاعی و تأمین تجهیزات مورد نیاز ارتش آذربایجان اعلام کرد.

وزیر دفاع با تبیین راهبرد آمریکا برای در تنگنا قراردادن امنیتی و ژئوپولیتیک کشورهای منطقه از طریق ایجاد بحران‌های طراحی و مدیریت شده و ائتلاف‌های آشکار و پنهان گفت: تهاجم نظامی عربستان به یمن که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته در همین راستا است که منجر به افزایش وخامت و پیچیده‌تر شدن وضعیت خاورمیانه شده است.

سردار دهقان با اشاره به طرح 4ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه دادن به بحران یمن گفت: حمایت کشورهای اسلامی از این طرح که شامل برقراری آتش‌بس فوری، ارسال کمک‌های انسان دوستانه، گفتگوهای یمنی ــ یمنی و تشکیل دولت فراگیر است راه‌حل بحران و جلوگیری از خونریزی در این کشور است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، همچنین با اشاره به برنامه تروریست‌های تکفیری برای توسعه وضعیت کنونی خود در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز گفت: تلاش کشورهای منطقه برای همکاری و تعامل جدی به‌منظور مقابله با تروریسم می‌تواند جلوی نفوذ و توسعه آنان را گرفته ضریب امنیتی منطقه را افزایش دهد.

سردار دهقان از دریای خزر به‌عنوان دریای صلح و دوستی یاد کرد و گفت دریای خزر نباید به منطقه‌ای برای رقابت تسلیحاتی تبدیل شود.

وی تأکید کرد کلیه مسایل دریای خزر صرفاً توسط کشورهای ساحلی و از طریق مذاکره و مسالمت آمیز قابل حل و فصل است.

در این دیدار الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان با ابراز مسرت از سفر سردار دهقان به آذربایجان، رضایت خود را از روند رو به پیشرفت و مطلوب روابط دو کشور در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان با حمایت کامل از ارتقای سطح دفاعی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد این سفر منجر به توسعه و تعمیق هرچه بیشتر همکاری‌های دفاعی و نظامی میان تهران و باکو شود.

وی افزود: ثبات، امنیت و  پیشرفت ایران را ثبات، امنیت و پیشرفت آذربایجان می‌دانیم و بر همین اساس همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کرده و معتقدیم هیچ عاملی نمی‌تواند تأثیری بر مواضع آذربایجان در این ارتباط داشته باشد.

الهام علی‌اف ضمن تأکید بر وجود دیدگاه‌های یکسان در مقابله با گروه‌های تکفیری ــ تروریستی تصریح کرد: کشورهای منطقه باید به‌طور جدی و همه‌جانبه با همکاری یکدیگر این تهدید منطقه‌ای را دفع و برای ایجاد امنیت، صلح و ثبات تلاش کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon