صعود به ارتفاعات بازی‌دراز به روایت سردار سعید قاسمی

صعود به ارتفاعات بازی‌دراز به روایت سردار سعید قاسمی

خبرگزاری تسنیم:یکی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس گفت: برنامه سه روزه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز فقط به خاطره‌گویی و روایت ختم نمی‌شود؛ بلکه ذائقه کسانی است که از جنس واقعی بسیجی بوده وچنان پتانسیلی دارند که گویی خود درحال برگزاری یک مانور جنگی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سعید قاسمی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به برخی اتفاقات رخ داده در مناطق غربی ایران و به خصوص عملیات‌های منطقه بازی دراز گفت: در زمان جنگ تحمیلی اتفاقات زیادی در محور غرب رخ داد و این بخش چه در زمان جنگ و چه در دوران بعد از آن و ترویج ایستادگی و مقاومت مردم غریب واقع شده است علی رغم اینکه محور غرب یکی از محورهایی بود که چه در ابتدای و چه در انتهای جنگ به عنوان محور دسترسی به پایتخت محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه عملیات‌های دفاع مقدس به سه جبهه جنوبی، میانی و غرب تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: آن چیزی که در این میان برای ما مهم است جبهه میانی است؛ جبهه‌ای که در آن سه روز پس از پایان جنگ مناطق قصر شیرین، سرپل ذهاب، کرمانشاه و نهایتاً قزوین و تهران در راستای تاکتیک‌های تهاجمی دشمن قرار گرفت و جبهه‌ای که ما هرساله در اردیبهشت ماه به آن می‌پردازیم یادآور رشادت‌ها و دلاوردمردی‌های مردم و رزمندگانی است که در جبهه میانی و غرب کشور بسیار خوش درخشیدند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه این محور یادآور روزهای تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس است که برخی از آنها به 10 سال طول می‌کشد، گفت: چند ماه پس از وقوع انقلاب اسلامی، غرب کشور با پدیده تهاجم از نوع گروه و گروهک‌های مسلح قرار گرفت که هم اکنون به صورت پیوسته درگیر بخشی از آن هستیم.

سردار قاسمی افزود: در محور کرمانشاه یعنی اسلا‌م‌آباد، سرپل ذهاب و قصر شیرین که یک‌محور عملیاتی است اتفاقات زیادی چه در ابتدای جنگ و چه در دوران جنگ و پس از امضای قطعنامه رخ داده است که این اتفاقات را هر ساله در یک برنامه سه روزه برای اقشار مختلف مردم مرور می‌کنیم و راویان به شکل زنده این اتفاقات را برای حضار شرکت‌کننده در این مراسم بازگو می‌کنند.

وی تاکید کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، شاهد شکوفایی و شکوه بیشتری نسبت به سال گذشته در این محور خواهیم بود. این مانوری که انجام می‌دهیم فقط به راهیان نور که در آن خاطره‌گویی می‌شود خلاصه نمی‌شود؛ بلکه ذائقه کسانی است که در این اردو حضور دارند و خودشان از جنس بسیجی هستند. لذا کسانی که از این تیپ می‌آیند یک انرژی و پتانسیل مثبتی را با خود می‌آورند که از حیث امنیت ملی خودشان در حال برگزاری یک مانور جنگی هستند و به شباهت آن چیزی است که در جنگ اتفاق می‌افتد لذا در این دوره سه روزه اعم از خورد و خوراک و راهپیمایی که انجام می‌دهند خود یک رزمایش محسوب می‌شود.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد: آشنایی با نقشه‌خوانی و پستی و بلندی‌ها، آشنایی با توپوگرافی منطقه و رودخانه‌ها و ارتفاعات و آشنایی با مردم منطقه از جمله فعالیت‌هایی است که در این مانور انجام می‌شود و کسانی که در مناطق دیگر کشور زندگی می‌کنند و آشنایی با این مناطق و مردم این مکان ها ندارند، در این مانور با تمام این موارد آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه این حرکت مردمی امسال طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، دوم، سوم و چهارم اردیبهشت در مناطق عملیاتی غرب کشور انجام می‌شود گفت: در منطقه بازی دراز دو عملیات موفق داشتیم که یک عملیات آن در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت انجام شده و هر ساله به تناسب سالگرد این عملیات روزهایی در نظر گرفته می‌شود که کمتر به معیشت مردم لطمه می‌زند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در این سفر معنوی در ابتدا تاریخچه‌ای از سازمان مجاهدین خلق گفته می‌شود که از چه زمانی تشکیل شده و این افراد قبل از انقلاب چه تفکراتی داشتند و پس از پیروزی انقلاب  چه موضع‌گیری‌هایی دارند و اینکه این افراد چه فعالیت‌هایی انجام می‌دادند و نقش آنها تا آخر جنگ چیست و چه شد که آنها سه روز بعد از اتمام جنگ با چه انگیزه‌ای و سازمانی برای آزادسازی تهران عملیات می‌کنند و اینکه برای انجام این عملیات چه کشورهایی درگیر بودند و در تنگه چهار زبر چه اتفاقی می افتد و چه کسانی جلوی پیشروی آنها را می‌گیرند و چه تاکتیکی آنها را زمین‌گیر کرد و پس از عبور از مناطقی که در آنجا عملیات اتفاق افتاده و مرور اینکه چه اتفاقاتی در این مکان ها رخ داده و صعود به ارتفاعات بازی دراز این مانور سه روزه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران