تأسیسات فرسوده آبرسانی ۲۵۶ روستای تهران نوسازی می‌شود


تأسیسات فرسوده آبرسانی 256 روستای تهران نوسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نوسازی تأسیسات آبرسانی ۲۰ ساله و ۳۰ ساله ۲۵۶ روستای استان تهران که در ۵ شهرستان جنوبی و غربی این استان واقع شده اند در برنامه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، استان تهران دارای 14 شهرستان، 29 بخش، 41 شهر، 64 دهستان و 1051 روستا است. قریب به اتفاق تأسیسات آبرسانی در این 1051 روستای استان تهران، بیش از یک یا دو و یا حتی سه دهه از فعالیت آنها می گذرد، از اینرو نیازمند نوسازی و بهسازی هستند. برخی از این تأسیسات که بر اساس نیازهای دهه های پیش این روستاها ساخته شده اند، از نظر نوع شبکه بندی و حجم عبور آب نیازمند بازنگری و طرح ریزی مجدد هستند.

رضا پوررجب - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران - روز گذشته از انجام مطالعات برای مهندسی مجدد مجتمع آبرسانی روستاهای 5 شهرستان استان تهران خبر داد و اظهار داشت: این مطالعات در  256 روستا در شهرستانهای پیشوا ، رباط کریم ، ری ، شهریار و ملارد با جمعیتی بالغ بر 559هزار نفر مطالعات صورت می گیرد و کلیه تاسیسات آبرسانی از جمله 918 کیلومتر شبکه توزیع با کلیه تجهیزات و متعلقات ، 473 کیلو متر خط انتقال آبرسانی 152 باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت 35هزار متر مکعب 31 باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در روز و 140 حلقه چاه ، چشمه ، قنات مهندسی مجدد خواهند شد .

وی افزود: به این علت که طراحی و اجرای مجتمع های فوق به سالهای قبل از 75 برمی گردد و نیاز به طراحی جدید و دوباره اجرا کردن فرآیندهای تولید ، ذخیره ، و توزیع برای افزایش قابلیتهای نگهداری احساس می شود؛ با این روش یعنی مهندسی دوباره میتوانیم با مستندسازی مجدد سیستم آبرسانی، ساختارمند کردن مجدد سیستم و اصلاح و به روز کردن ساختار از دیدگاه فنی و مهندسی ، برنامه های مناسب برای افق سال 1425 شرکت آب و فاضلاب روستایی تهران داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، مطالعات برای مهندسی مجدد مجتمع های آبرسانی 256 روستا در 5 شهرستان استان تهران آغاز شده؛ از اینرو با انجام این مطالعات و در صورت تحقق منابع مالی لازم، نوسازی این تجهیزات در برنامه آبفای روستایی استان تهران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه