تشدید نظارت سازمان حمایت بر بازار پس از ابلاغ بخشنامه جهانگیری


تشدید نظارت سازمان حمایت بر بازار پس از ابلاغ بخشنامه جهانگیری

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشدید نظارت سازمان بر بازار به‌ویژه بر قیمت خودرو پس از ابلاغ بخشنامه جهانگیری خبر داد و گفت: سازمان حمایت با هر افزایش قیمتی بدون دریافت مجوز از کارگروه تنظیم بازار برخورد می‌کند.

غلام رضا کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت خودرو بیش از نرخ مصوب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شماره گذاری افزایش پیدا نکرده است، اظهار داشت: اعمال نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کارخانه خودرو گران فروشی محسوب نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعد از ابلاغ بخشنامه‌های 20 اسفنده 93 و 22 فرودین ماه 94 معاون اول رئیس جمهور بازرسی و نظارت خود را بر بازار انواع کالاها تشدید کرده است، افزود: سازمان حمایت با هر گونه افزایش قیمتی بدون مجوز از کارگروه تنظیم بازار برخورد می کند.

سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اضافه کرد: براساس بخشنامه‌های معاون اول رئیس جمهور هر بخشی که خواستار افزایش قیمت محصولات است باید نسبت به ارائه مدارک مثبته اقدام نماید تا پس از بررسی کارشناسی در کارگروه تنظیم بازار تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره اینکه قرار نیست بنگاه های اقتصادی با آسان‌ترین و کوتاه ترین راه که همان افزایش قیمت است ضعف های موجود بنگاه را جبران کنند، تصریح کرد: مدیریت بهره وری باید رکن اصلی فعالیت بنگاه های اقتصادی باشد تا امکان رقابت پذیری بیشتری در بازار داخلی و حتی فراملی برای آنها فراهم شود.

کاوه با تأکید بر اینکه نباید بهای اضافی عدم بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فقد بهره وری در بنگاه ها را مصرف کننده پرداخت کند، گفت: بنگاه های اقتصادی باید با ارتقاء بهره وری و ارائه محصولات کیفی با قیمت‌های منطقی ضمن مشتری مداری و توجه  ویژه به قدرت خرید مصرف کنندگان ماندگاری و قدرت رقابت پذیری خود را تضمین کنند. چراکه ضربه ناشی از حرکت غیر علمی و حساب نشده که در جریان تولید متوجه حلقه نهایی و مصرف کننده می شود و آن را از گردونه مصرف خارج  می‌کند نهایتا حلقه ابتدایی یعنی تولیدکننده را با چالش جدی مواجهه  می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود بنگاه های تولیدی و خدماتی رعایت حقوق مصرف کنندگان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا از این مسیر افزایش مصرف کالاهای تولید داخل را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین