کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه ایران از احضار کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه در پی اصابت راکت به اطراف سفارت کشورمان در پایتخت یمن خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه از برخورد راکت یا موشکی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پیش از ظهر امروز خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: متأسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده‌اند.

وی افزود: در پی این حادثه کاردار عربستان سعودی در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ارائه یادداشت اعتراضی، به مقامات سعودی رسماً گوشزد کردیم که وظایفشان را در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک ایفا کنند.

معاون وزیر امور خارجه هشدار داد: صریحاً اعلام می کنیم سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و مسئولیت مستقیم هرگونه حادثه‌ای را که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن می دانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت