تعویق انتخاب اعضای ناظر کمیسیون انرژی در شورای عالی انرژی برای چهارمین بار


تعویق انتخاب اعضای ناظر کمیسیون انرژی در شورای عالی انرژی برای چهارمین بار

خبرگزاری تسنیم: رأی‌گیری برای انتخاب دو عضو ناظر کمیسیون انرژی در شورای عالی انرژی کشور برای چهارمین بار به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در متن قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئتها آمده که نمایندگان مجلس با معرفی کمیسیون تخصصی به عنوان ناظر به عضویت شوراهای عالی کشور درآیند.

طبق این تأکید قانونی، مقرر شده بود که در هفته پایانی سال 93، دو تن از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر به عضویت شورای عالی انرژی کشور انتخاب شوند، اما در جلسه کمیسیون انرژی که یکشنبه مورخ بیست و چهارم اسفندماه تشکیل شد، این انتخاب انجام نگرفت و با اتفاق نظر اعضای این کمیسیون، به سال 94 موکول شد.

این برنامه در دستور جلسه کمیسیون انرژی در نخستین هفته کاری مجلس در سال جدید قرار گرفت، اما باز هم اجرای آن محقق نشد. پس از آن قرار بود سه شنبه هفته گدشته (بیست و پنجم فروردین) این انتخاب در کمیسیون انرژی مجلس به رأی گذاشته شود که باز هم این کار صورت نگرفت و برای سومین بار انتخاب دو عضو ناظر کمیسیون انرژی در شورای عالی انرژی به تأخیر افتاد.

انتخاب اعضای ناظر کمیسیون انرژی در شورای عالی انرژی در دستور کار جلسه یکشنبه این هفته (سی ام فروردین) کمیسیون انرژی مجلس قرار داشت که باز هم این رأی گیری انجام نشد و برای بار چهارم این کار به تعویق افتاد.

شورای عالی انرژی کشور موضوع ماده 3 قانون اصلاح مواد 2 و 4 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ سی ام تیرماه 1381 تشکیل این شورا به تصویب رسیده اما در 13 سال گذشته، دولت های مختلف نسبت به ضرورت تشکیل آن توجه لازم را معطوف نداشته اند و در عمل تشکیل شورای عالی انرژی کشور تا امروز مغفول مانده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه