ظریف: حملات عربستان علیه اهداف غیرنظامی صورت می‌گیرد

ظریف: حملات عربستان علیه اهداف غیرنظامی صورت می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه ایران درباره تجاوز عربستان سعودی به یمن گفت که در یمن ساختار نظامی وجود ندارد که به آن حمله شود و حملات انجام شده علیه اهداف غیرنظامی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، خانم «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه و « آسدروبال چاوز» وزیر نفت ونزوئلا که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده‌اند، با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی نمودند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله روابط سیاسی، اقتصادی و انرژی تأکید نمود.

دکتر محمد جواد ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌ها و برنامه‌های ونزوئلا در چارچوب اوپک حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برنامه برخی کشورها برای کاهش قیمت نفت اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش وابستگی به درآمد نفت حرکت می‌کند و این امر در بودجه امسال کل کشور رعایت شده است و براین اساس کاهش قیمت نفت تأثیر زیادی بر ایران نگذاشت.

دکتر محمد جواد ظریف خطر افراطی‌گری و تروریسم را یک خطر واقعی برای منطقه خواند که مبارزه با آن از سوی برخی کشورها جدی گرفته نمی‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از اینکه برخی کشورها بحران یمن را به یک دعوای مذهبی تبدیل نموده‌اند، اضافه کرد: این در حالی است که در یمن به گروه‌های مردمی حمله می‌شود و این حملات ارتباطی با مذهب آنها ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: در یمن ساختار نظامی وجود ندارد که به آن حمله شود و حملات انجام شده علیه اهداف غیرنظامی است.

دکتر محمد جواد ظریف همچنین با اشاره به نامه ارسالی خود به دبیرکل سازمان ملل و وزرای امور خارجه همه کشورها در خصوص بحران یمن و طرح چهارماده‌ای ایران در این رابطه گفت: این طرح شامل آتش‌بس در زمین و هوا، ارسال کمک‌های انسانی، گفتگوی بین یمنی‌ها بدون دخالت خارجی و تشکیل حکومت فراگیر است.

خانم «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها اعلام آمادگی نمود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به روابط راهبردی دو کشور بر لزوم همکاری و هماهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در زمینه‌های منطقه‌ای و بین المللی تأکید کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان