دستورالعمل حقوق مسافر بخش هوایی نهایی و ابلاغ شد


دستورالعمل حقوق مسافر بخش هوایی نهایی و ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل رعایت حقوق مسافران در بخش هوایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سرانجام پس از ماه‌ها انتظار و مقاومت شرکت‌های هواپیمایی داخلی دستورالعمل رعایت حقوق مسافران بخش هوایی روز گذشته از سوی وزیر راه و شهرسازی برای اجرا به ایرلاین‌های داخلی ابلاغ شد.

قرار بود این آئین‌نامه اوایل بهمن‌ماه سال گذشته نهایی و اجرا شود، اما این اقدام وزارت راه و شهرسازی انتقاد شرکت‌های هواپیمایی را به‌دنبال داشت. چه آن‌که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره به تسنیم گفته بود: «اعمال برخی مسائل در آئین‌نامه حقوق مسافران مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی به وجود می‌آورد. ‌در مراحل تصویب این آئین‌نامه تغییراتی اعمال شده که مورد نظر شرکت‌های هواپیمایی نیست. شرکت‌های هواپیمایی بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی عمل می‌کنند و اگر جریمه یا خسارتی پرداخت می‌کنند باید منطبق با استانداردهای بین‌المللی باشد، اما اینها آمده‌اند و یک سری مسائلی را اضافه کرده‌اند که مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌کند. مقررات یاتا می‌گوید تاخیر پرواز اگر ناشی از قصور شرکت‌ها باشد مشمول جریمه می‌شود اما اگر مربوط به مسائل برون سازمانی شرکت باشد، جریمه ای به آن تعلق نمی‌گیرد.»

رعایت حقوق مسافران در بخش حلم‌ونقل هوایی یکی از خواسته‌های مردم طی سالیان اخیر بوده است، حقی که به نظر می‌رسد با پیگیری وزارت راه و شهرسازی احقاق می‌شود. البته باید منتظر عکس‌العمل احتمالی ایرلاین‌های داخلی به این دستورالعمل بود.

قرار است وزیر راه و شهرسازی تا ساعتی دیگر جزئیات این دستورالعمل را اعلام کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه