دیدار با شاعران خاطره‌انگیز مدرسه در «باز باران»


دیدار با شاعران خاطره‌انگیز مدرسه در «باز باران»

خبرگزاری تسنیم: ویژه‌برنامه «باز باران» برای دیدار دانش‌آموزان با شاعران کتاب‌های درسی مقطع تحصیلی ابتدایی از روز پنجم الی هشتم در فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ویژه‌برنامه باز باران با دعوت از شاعران کودک و نوجوان و نشستی صمیمانه با آنها شعرهایی که در مقاطع ابتدایی سروده شده با حضور دانش آموزان مدارس منطقه 18 بازخوانی و دکلمه می‌شود و دانش‌آموزان به صورت حضوری با شاعران کتاب‌های فارسی مقطع ابتدایی آشنا می‌شوند. این ویژه‌برنامه از پنجم تا هشتم اردیبهشت در سالن خاتم فرهنگسرای خاتم میزبان دانش‌آموزان و شاعران کتاب‌های فارسی دبستان است.

روز شنبه، پنجم اردیبهشت ماه از ساعت10:30 الی 12 در دیدار صمیمی نسرین صمصامی با دانش‌آموزان شعر «نقاش دنیا» پایه سوم ابتدایی بازخوانی می‌شود. همچنین روز یکشنبه، 6 اردیبهشت، نیز ساعت 10:30 الی 12 با حضور افشین اعلا شعر «من هنرمندم» پایه دوم ابتدایی، روز دوشنبه، 7 اردیبهشت ساعت 9 الی10:30 با حضور مجید ملامحمدی  شعر «باز باران» پایه سوم ابتدایی، دوشنبه، 7 اردیبهشت ساعت 10:30 الی 12 با حضور محمود پوروهاب شعر «خداوند رنگین‌کمان» پایه سوم و «با پرستوها» پایه دوم و سه‌شنبه، 8 اردیبهشت، ساعت 10:30 الی 12 با حضور بیوک ملکی شعر «بهاران» پایه سوم و «بوی نرگس» پایه پنجم ابتدایی بازخوانی خواهد شد. ضمناً الهام دارابی، از کارشناسان حوزه کودک و نوجوان اجرای برنامه را به عهده خواهند داشت.

نسرین صمصامی  شاعر نام آشنای کودکان، متولد 1345 است که و اولین شعرش را در سال 1364 با موضوع تنهایی یک ماهی سرود. «غنچه‌ها به صف» جدیدترین شعر برای کودکان و کلاس اولی‌ها است. اشعار «نشانه‌ها خدا» در فارسی پایه دوم، «چهار فصل» در فارسی بخوانیم پایه سوم، از آثار اوست. وی همچنین دو کتاب به نام‌های «پرنده‌ها»و «وسایل نقلیه» نوشته شده است.

افشین علا نیز متولد 4 فروردین 1348 در شهرستان نور است. وی همزمان با تحصیل با مجلات کیهان بچه ها و سروش نوجوان همکاری داشت . علا هم چنین در راه اندازی روزنامه آفتاب گردان اولین روزنامه کودکان ایران با فریدون عمو زاده خلیلی همکاری کرد. وی سردبیری برنامه های کودک خردسال و نوجوان و شب بخیر کوچولو در رادیو ، سردبیری نشریات گنبد کبود ، صدف و دوست ، ریاست فرهنگسرای کودک و کار در شبکه فرهنگ رادیو را در کارنامه خود دارد . وی از کودکی شعر می سرود و اولین مشوق او مادرش بود. در جوانی با قیصر امین پور و بیوک ملکی آشنا شد و صورت جدی وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد. اشعار " من هنرمندم " در پایه دوم ابتدایی از آثار وی است .
مجید ملا محمدی متولد سال 1347 در قم  است . پدروی از نویسندگان برجسته حوزه علمیه قم بود . ملا محمدی در سال 69 عضو تحریریه مجله سلام بچه ها و پوپک بودو تا کنون بیش از 50 جلد کتاب در زمینه های داستان و شعر ، تحقیق و منتشر کرده و بیست کتاب وی در جشنواره های کتاب سال کشوری برگزیده شده است. ملامحمدی با اکثر نشریات شاخص کودک و نوجوان از جمله باران،سروش،نوجوان و کیهان بچه ها همکاری دارد . شعر " باز باران" پایه سوم ابتدائی از سروده‌های وی است.

محمود پور وهاب نیز متولد 1340 در خطه سر سبز شمال است. وی  دارای تحصیلات حوزوی است و در ماهنامه «سلام بچه‌ها» کار می‌کند. در کارنامه ادبی وی نقد و بررسی آثار شاعران جوان، داوری جشنواره‌های ادبی کودک و نوجوان و مسئولیت بخش شعر برخی ماهنامه‌ها دیده می‌شود. برخی از آثار وی عبارتند از: پر از بوی گلابی، همیشه کسی هست، یک‌باغ لبخند، سکه‌هایی به نام محمد، صدای زلال بلال، صدای ساز باران، غروب آفتاب ربذه، پیر جنگی، درخت خانه ما و از احد تا احد،بهار مهربان یثرب ، نگران پروانه ها و ... . اشعار «خداوند رنگین کمان»  پایه سوم ابتدایی و «پرستوها» پایه دوم ابتدایی از سروده‌های محمود پور وهاب  است.

بیوک ملکی نیز متولد سال 1339 در روستای زرجه بستان از توابع قزوین است. وی از طریق پدرش با شعر آشنا شد، کار خود را با مطبوعات و از جلسات شعر «کیهان بچه‌ها» شروع و سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ، مرکز رادیو، حوزه هنری و انتشارات سروش کار کرد. وی از سال 67 تاکنون از اعضای سردبیری مجله سروش نوجوان است. وی علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی مجموعه شعرهایی برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده، نقاشی هم می‌کند. کلاغ پر، آفتاب و مهتاب، ستاره‌باران، بر بال رنگین‌کمان، پشت یک  لبخند، کوچه دریچه‌ها، از هوای صبح و در پیاده‌رو از آثار وی است . آثار ادبیات پایداری ملکی نیز در سال‌های گوناگون از سوی مجلات و نهادهای فرهنگی به عنوان کتاب سال برگزیده شده است. اشعار «بهاران» پایه سوم ابتدایی و «بوی نرگس» پایه پنجم ابتدایی از اشعار اوست.

فرهنگسرای خاتم به نشانی شهرک ولیعصر(عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی  فرهنگ سرای خاتم از پنجم تا هشتم اردیبهشت در ویژه برنامه «باز باران» میزبان شاعران کتاب‌های فارسی ابتدایی و دانش آموزان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران