عناصر کلیدی حزب منحله مشارکت حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" را تأسیس کردند

عناصر کلیدی حزب منحله مشارکت حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" را تأسیس کردند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار باشد یک حزب توسط قوه قضاییه از فعالیت منع شود و سپس در قالب یک حزب جدید به‌عنوان و مفهوم دیگر اما با اهداف همان حزب منحله مجوز بگیرد و فعالیت کند قطعاً وجاهت قانونی ندارد.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تشکیل حزب جدیدی تحت عنوان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که مهره‌های کلیدی حزب منحله مشارکت در آن فعالیت می‌کنند و به‌عنوان بدل این حزب منحله یاد می‌شود، گفت: گروه‌ها، تشکل‌ها و افراد بسیاری در صف اخذ مجوز فعالیت حزبی در وزارت کشور منتظر هستند، اما متأسفانه وزارت کشور بدون رعایت نوبت و خارج از ضوابط قانونی دست به صدور مجوز برای این حزب زده است.

وی اضافه کرد: ما باید از وزارت کشور سؤال کنیم که چرا دست به چنین اقدامی زده است و اولویت‌های کار را زیرپا گذاشته و راه را برای ورود مهره‌هایی که در فتنه دست داشته‌اند باز گذاشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: مجلس قطعاً در برابر این اقدام واکنش نشان خواهد داد تا روشن شود در لایه‌های پنهان وزارت کشور چه می‌گذرد.

جوکار با بیان اینکه دست فتنه‌گر‌ها باید از احزاب دور باشد، تصریح کرد: اگر قرار باشد یک حزبی توسط قوه قضاییه و دستگاه حقوقی کشور از فعالیت منع شود و سپس در قالب یک حزب جدید به‌عنوان و مفهوم دیگر اما با اهداف همان حزب منحله مجوز بگیرد و فعالیت کند غیرقانونی است و قطعاً وجاهت قانونی ندارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon