رژیم سعودی را بعنوان خادم الحرمین به رسمیت نمی شناسیم


رژیم سعودی را بعنوان خادم الحرمین به رسمیت نمی شناسیم

خبرگزاری تسنیم: تاریخ هر کشوری که در رابطه با آن مستنداتی نیز موجود باشد، هویت آن کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تجاوزی که عربستان به یمن روا داشته است هزینه زیادی برایش در بر خواهد داشت و واقعیت این است که نه جهان اسلام و نه مسلمانان هیچ کدام در برابر این عمل متجاوزکارانه سکوت نخواهند کرد.


حسین طلا با بیان اینکه عربستان سعودی به دنبال این است که یمن را زیر یوغ خود دربیاورد، گفت: سعودی ها تا کنون یمن را به عنوان بردارخوانده و برادر کوچک خود می دانست اما امروز تصمیم گرفته است آنجا را به سرزمین خود الحاق کند.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قطعا تجاوزی که عربستان به یمن روا داشته است هزینه زیادی برایش در بر خواهد داشت و واقعیت این است که نه جهان اسلام و نه مسلمانان هیچ کدام در برابر این عمل متجاوزکارانه سکوت نخواهند کرد.


وی در ادامه با تأکید بر لزوم مطرح کردن پرونده های تاریخی با مضمون جایگاه یمن و مردم آن از صدر اسلام تا کنون، گفت: تاریخ هر کشوری که در رابطه با آن مستنداتی نیز موجود باشد، هویت آن کشور محسوب می شود.


طلا ادامه داد: ابنیه ها، اسناد، اوراق و نسخ خطی موجود در رابطه با تاریخچه کشور یمن چیزی نیست که بتواند به راحتی از آن گذشت لیکن عربستان سعودی نمی تواند با ادعاهایی که درباره تاریخچه یمن دارد به اهداف خود برسد چرا که این تاریخ به ثبت و ضبط رسیده است از این رو لازم است این تاریخ مجددا به سمع و نظر افکار عمومی یمن، منطقه و دنیا برسد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه حاکمیت رژیم فعلی سعودی را بر مجموعه عربستان یک حاکمیت نامتناسب می دانیم، اذعان کرد: ما سعودی ها را به عنوان نماینده واقعی مسلمانان و به عنوان کسی که قرار است خادم الحرمین باشد به رسمیت نمی شناسیم.


وی در ادامه با حمایت از کمپین حمایت از مردم یمن مطرح کرد: تشکیل کمپین های خودجوش در راستای حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده یمن می تواند اتفاق مبارکی باشد در جهت روحیه دادن به آنها برای اینکه بتوانند به قدرت بیشتری به مبارزات خود علیه رژیم سعودی ادامه دهند.


طلا در ادامه با بیان اینکه برای تشکیل این کمپین های حمایتی باید مواردی را نیز مد نظر قرار داد، گفت: باید فعالیت رسانه ای کمپین "یمن تنها نمی ماند" به گونه ای باشد که تنها در سطح کشور مطرح نشده و با استفاده صحیح از فضای مجازی، این حمایت ها به گوش مردم آسیب دیده یمن نیز برسد.


سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل کمپین حمایتی نه تنها باید به صورت کمیتی رشد کرده و افزایش یابد بلکه باید رهبران این مجموعه ها به دنبال کشف حقایق و نشر آنها در بین اعضا و سایر مردم باشند تا این حرکت یک حرکت قوی و مثمر ثمر واقع شود.

منبع: پارس نیوز

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon