آخرین وضعیت مناطق الرمادی ــ تکریت و بیجی


آخرین وضعیت مناطق الرمادی ــ تکریت و بیجی

خبرگزاری تسنیم: منابع عراقی به تشریح وضعیت جبهه‌های جنگ در الرمادی در غرب عراق و پالایشگاه و شهر بیجی و تکریت خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المربد، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برجهای پالایشگاه بیجی از لوث داعش پاکسازی شده است. در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی برجهای شماره 8، 9، 10 و 11 شده‌اند.

آخرین وضعیت بیجی و تکریت

احمد الاسدی سخنگوی نیروهای مردمی بیان کرد: وضع در شهر تکریت تحت کنترل است اما در بیجی پس از بیرون کردن تروریست‌ها از بیجی به‌ویژه پالایشگاه بیجی این شهر تحت سیطره کامل قرار دارد.

وی افزود: یگان‌های نظامی مردمی امنیت پالایشگاه را به‌طور کامل برقرار کرده‌اند و حلقه امنیتی برای حمایت از پالایشگاه از یورش تروریست‌ها ایجاد کرده‌اند.

الاسدی تأکید کرد: جاده منطقه المالحه به‌سوی پالایشگاه هم باز شده است. شهرداری‌های استان‌های جنوبی در حال حاضر مشغول حفاظت و تمیز کردن شهر تکریت هستند اما مکان کشتار اسپایکر در کاخهای ریاست جمهوری صدام به منطقه‌ای حفاظت شده برای تبدیل آن به موزه تبدیل خواهد شد. همچنین گورهای جمعی در استان صلاح الدین با هدف ثبت آن مشخص شده است.

تسلط بر الرمادی و اطراف آن

عبدالامیر الخزرجی معاون یگان موسوم به طلایی عراق اعلام کرد: نیروهای یگان طلایی بر مرکز الرمادی و اطراف آن مسلط شده‌اند و این پس از رسیدن تجهیزات و تدارکات و نیروهای کمکی بوده است.

وی افزود: طی روزهای آینده الانبار به‌طور کامل از لوث داعش آزاد خواهد شد. نیروهای امنیتی تاکنون موفق به آزاد سازی مناطق الصوفیه، البوغانم و البوفراج شده‌اند.

الخزرجی از ساکنان الانبار خواست که به خانه و کاشانه خود بازگردند زیرا الرمادی تحت کنترل نیروهای امنیتی و خالی و عاری از داعش است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان