کمیته هدایت تحصیلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود


کمیته هدایت تحصیلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کمیته هدایت تحصیلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان با حضور وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها خبر داد و گفت: در این کمیته با شناخت وضعیت اقتصادی و اشتغال برای مشاوره دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد مصطفوی امروز در آیین افتتاح مشاغل اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های منفک وجود ندارد و در آموزش و پرورش نیز گروه‌های مختلف مشاوره، امور تربیتی آموزشی و سایر بخش‌ها باید در تعامل با یکدیگر حرکت کنند.

وی ابراز کرد:هدف نهایی آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی که یک نظام دینی است باید رسیدن دانش‌آموزان به کمال باشد که در این راستا هر گروه وظیفه خاصی دارد که این برنامه‌ها باید تجمیج و منسجم شود.

معاون گروه مشاوره و تربیتی اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید نیازهای دانش‌آموزان برای معلمان، مشاوران و دست‌اندرکاران مشخص شود که یک دانش‌آموز در این مقطع تحصیلی به کدام یک از وظایف زندگی مرتبط با کمال روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش چند وظیفه مهم را در دستور کار قرار داده که در ارتباط با موضوعاتی مانند خدامحوری، ارتباط با خود، موضوعات اجتماعی و سایر موارد بوده و مهمترین آن بحث خانواده است.

مصطفوی با تأکید بر بحث هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان حتی بدون مشاوره هم راهنمایی می‌شوند اما موضوع مهم هدایت صحیح آن‌ها به رشته‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بدون کمک سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: حضور همه دستگاه‌ها برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان الزامی است.

معاون گروه مشاوره و تربیتی اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حضور همه نهادها برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد نیاز است، ابراز کرد: با توجه به اینکه نیاز بازار کار متغیر است باید دانش‌آموزان در هر زمانی با توجه به اقتضای بازار کار به رشته‌های تحصیلی مختلف هدایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: از طرف وزارت کشور نامه‌ای به استانداری‌ها مبنی بر همکاری بیشتر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش ارسال شده که باید شرح وظایف نهادها مشخص شود.

مصطفوی تصریح کرد: کمیته هدایت تحصیلی و حرفه‌ای با حضور وزارت کشور و سایر وزراتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط شکل می‌گیرد که در آن وضعیت آماری مشاغل در استان‌ها مشخص می‌شود تا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به درستی انجام شود.

وی تأکید کرد: باید پرستیژهای اجتماعی رشته‌ها و شغل‌های مختلف را حذف کنیم و اطلاعات خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انتخاب برتر تقویت شود.

معاون گروه مشاوره و تربیتی اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه در حوزه ستادی یک نگاه فرآیندی با مشارکت سایر دستگاه‌ها است و امسال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به طور جدی دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های آموزش و پرورش نیاز هر منطقه و محدودیت‌های آن شناسایی و فضا برای انتخاب صحیح دانش‌آموزان آماده می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon