سیستم تراک‌بندی محور تهران –مشهد در آستانه بهره برداری


سیستم تراک‌بندی محور تهران –مشهد در آستانه بهره برداری

خبرگزاری تسنیم:مدیر کل ارتباطات و علائم الکتریکی راه آهن با اشاره به بهره برداری از سیستم ATC محور تهران- مشهد در اسفند سال گذشته از آستانه بهره برداری سیستم تراک بندی این محور با هدف افزایش ظرفیت خطوط خبر داد.

مازیار یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه سیستم ATC به عنوان پیش نیاز تضمین ایمنی قطارهای متوالی در محدوده مابین دو ایستگاه در نظر گرفته می شود  اظهار کرد: پس از بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC  )  با هدف افزایش  ایمنی وکنترل سرعت در مسیر، اقدامات لازم جهت اجرایی شدن سیستم بلاک میانی این مسیر آغاز شد و اکنون سیستم تراک بندی این محور درآستانه بهره برداری قرار دارد.

وی افزود: مطابق قوانین سیر و حرکت در هر زمان فقط یک قطار مجوز عبور از یک بلاک را دارا ست بنابراین با توجه به وجود سیستم بلاک متداول و طولانی بودن  برخی از بلاکهای محور، تنظیم هدوی قطارها بر اساس بلاک بحرانی صورت گرفته که  محدودیت در ظرفیت محور را موجب می گردد.

یزدانی با اشاره به بهره برداری از سیستم تراک بندی بلاک ها گفت: با اجرایی شدن این سیستم امکان تردد بیش از یک قطار در بلاک حدفاصل بین دو ایستگاه متوالی و همچنین تعریف هدوی ثابت براساس سیستم تراک بندی میسر می شود.

وی افزود:با توجه به این موضوع وطبق بررسی های به عمل آمده  تراک بندی بلاک های محور تهران -مشهد  موجب افزایش ظرفیت محور به میزان 2 تا 3.5 برابر  می شود .

مدیر کل  ارتباطات و علائم الکتریکی راه آهن  تصریح کرد: به منظور برقراری ارتباط و برق رسانی به تجهیزات بلاک میانی در کل محور ، کابل کشی فیبرنوری و برق ولتاژ بالا به همراه نصب تجهیزات مرتبط انجام شده است .

به گفته یزدانی در هر بلاک میانی ، وضعیت بلاکهای بعدی از طریق سیستم ATC  به اطلاع راننده قطار رسیده تا راننده با اطلاع از چگونگی وضعیت سیر ،‌ نسبت به کنترل قطار اقدام کند.

به گزارش تسنیم 28 اسفندماه سال گذشته سیستم کنترل اتوماتیک قطار ( ATC) در محور تهران – مشهد و همچنین تجهیز 10 ایستگاه به سیستم علائم الکتریکی در شبکه ریلی کشوربا حضور معاون اول رییس جمهور ، وزیر راه و شهر سازی، مدیرعامل راه آهن و همچنین جمعی از نمایندگان مجلس به بهره برداری رسیده بود.

سیستم کنترل اتوماتیک قطار برای اولین بار در راه آهن کشور به صورت کامل به دست متخصصان داخلی و بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا  پیاده سازی ،طراحی و ساخته شده و حاصل این تلاش کاهش هزینه 50 درصدی نسبت به نمونه مشابه خارجی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه