«سفیر روشنگری»؛‌ رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ملت افغانستان


«سفیر روشنگری»؛‌ رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ملت افغانستان

خبرگزاری تسنیم: مجموعه رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ملت افغانستان با عنوان «سفیر روشنگری» از سوی انتشارات عرفان ناشر کتاب‌های افغانستان در ایران در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم انتشارات عرفان ناشر کتاب‌های افغانستان در ایران کتاب «سفیر روشنگری» مجموعه رهنمودهای رهبر انقلاب درباره افغانستان را برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر کرده است.

مجتبی نیک‌رهی گردآورنده کتاب با تحقیق در بیانات و مکتوبات رهبر انقلاب از سال 1368 تاکنون درباره مردم و کشور افغانستان‌، این سخنان را از منابع کوناگون استخراج و با ذکر مأخذ تنظیم کرده است تا بیانگر دیدگاه‌ها و سخنان رهبر انقلاب برای مردم دو کشور باشد.

انتشارات عرفان ناشر این اثر نیز با حمایت سفارت ایران در کابل اقدام به انتشار و عرضه این کتاب در نمایشگاه کتاب تهران کرده است، قرار است پس از اتمام نمایشگاه این کتاب در افغانستان نیز به صورت گسترده‌ توزیع شود.

محمد‌ابراهیم شریعتی مدیر انتشارات عرفان با اعلام این خبر که 5 هزار نسخه از این کتاب آماده ارسال به کشور افغانستان است،‌ می‌گوید: پس از توزیع شدت استقبال به اندازه‌ای خواهد بود که بارها  تجدید چاپ می‌شود‌، چرا که این مجموعه بیانات دلسوزترین مقام جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان را در خود جای داده است.

 وی ادامه می‌دهد: رهبر انقلاب سخنان راهبردی بسیار مهمی درباره مسائل دو کشور و منطقه مطرح فرموده‌اند،‌ ایشان تنها مقامی در منطقه هستند که در تمام این سال‌ها در رابطه با افغانستان موضع به حق گرفته‌اند. مردم بسیاری در افغانستان از مقلدان ایشان به شمار می‌روند و از نظر سیاسی نیز پیرو خط ولایت فقیه هستند‌، انتشار این مجموعه می‌توانند آن‌ها را در جریان دیدگاه‌های رهبری انقلاب به صورت جامع و مدون قرار دهد.

در مقدمه این کتاب به قلم شریعتی ناشر کتاب آمده است:‌ «با وقوع انقلاب اسلامی،‌ مهم‌ترین پیام انقلاب اسلامی بازگشت به ریشه‌های عمیق دینی در جهان اسلام بود‌، از این رو جمهوری اسلامی ایران در سایه رهنمودهای خردمندانه رهبری این کشور گفتمان جدیدی در جهان اسلام طرح کرد،‌ گفتمانی بر منبای وحدت و هسمویی فرهنگی و عقیدتی این قلمرو زبانی. البته با حفظ استقلال سیاسی کشورها.»

همچنین در بخش دیگری از این مقدمه آمده است: «مسئولیت نخبگان دو کشور زدودن غبار کدورت و سوءتفاهم در میان مردم دو کشور است،‌ یکی از کارهایی که در این مسیر ضرورت دارد، روشن ساختن دیدگاه‌های مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر فرزانه این کشور است تا برای اهالی دو کشور به ویژه دست‌اندرکاران امور سیاسی و رسانه‌ای حجتی روشن و برهانی قاطع باشد. برای ضرورت این همدلی و همسویی‌ها خوشبختانه در بیانات رهبر انقلاب اسلامی ایران توجه و عنایت به مسائل افغانستان بارز و آشکار است.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران