روزانه ۲ هزار دختر هندی کشته می‌شوند

روزانه 2 هزار دختر هندی کشته می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: وزیر توسعه زنان و کودکان هند تاکید کرد که هر روز ۲ هزار دختر هندی به خاطر این‌که داشتن پسر ارجحیت دارد، سقط یا پس از تولد کشته می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مانکا گاندی وزیر توسعه زنان و کودکان هند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان دی تی وی تصریح کرد که روزانه بیش از 2 هزار دختر در هند کشته می‌شوند. برخی از آن‌ها پس از تولد کشته می‌شوند و برخی دیگر پیش از تولد سقط می‌شوند.

علی‌رغم قوانینی که والدین هندی را از انجام آزمایش تعیین جنسیت نوزاد منع می کند، ولی سقط جنین هنوز یکی از اقدامات مرسوم در سراسر این کشور به شمار می رود و این مساله موجب کاهش شدید تعداد دختران در مقایسه با پسران شده است.

آمارهای رسمی منتشر شده در هند طی سال 2011 میلادی نشان می دهد که نرخ دختر به پسر در این کشور طی 10 سال گذشته به طور چشمگیری افزایش داشته و در این مدت دختران کمتری نسبت به نوزادان پسر به دنیا آمده اند.

نتایج تحقیق یک نشریه پزشکی انگلیسی نشان می دهد که در سه دهه گذشته بیش از 12 میلیون دختر هندی سقط شده‌اند. این مساله موجب شده تا نرخ دختران هندی در برابر پسران به 918 نفر در مقابل 1000 نفر کاهش یابد. این رقم در سال 1981 میلادی 962 بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان