چرا مسئولان از پیام حج خونین امام(ره) استنکاف می‌کنند؟

چرا مسئولان از پیام حج خونین امام(ره) استنکاف می‌کنند؟

خبرگزاری تسنیم: یکی از فرماندهان دفاع مقدس گفت: چرا درمورد آل سعود باید احساساتی برخورد کنیم و بعد از فروکش کردن احساسات نظرات امام را فراموش کنیم؟ اگر مبانی تفکر امام فکت شیت و راهبرد است چرا افکار اشتباه به سیستم سیاست خارجی می‌آید؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اجتماع بزرگ «یمن تنها نمی‌ماند» در پی حملات و تهاجم نظامی رژیم عربستان سعودی به خاک یمن و در حمایت از مردم مظلوم یمن به همت حزب‌الله سایبر عصر روز گذشته سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ماه همزمان با شب شهادت امام هادی(ع) با حضور سردار سعید قاسمی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جمعی از فعالان فضای مجازی، با محوریت دفاع از مردم بی گناه یمن در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

یادمان نرود که امام فرمود «اگر از آمریکا و اسرائیل بگذریم به خاطر کشتار حجاج از آل سعود نخواهیم گذشت»/ چرا مسئولان استنکاف می‌کنند؟

سردار سعید قاسمی در این مراسم در خصوص جنایات آل سعود به سخنرانی پرداخت و گفت: بعد از تاسیس آل سعود تاکنون بر هم زدن معادلات موازنه قدرتی جهان اسلام در حال اتفاق افتادن است که آخرین نمونه آن از زمان کشتار حجاج بیت الله الحرام در سال 66 آغاز شد که نزدیک 500 حاجی ایرانی با دستور یک فرمانده یهودی الاصل به شهادت رسیدند. هیچکس کشتار یک سال پایانی جنگ را فراموش نمی‌کند کشتاری در کنار حرم امن الهی توسط یک فرمانده‌ای یهودی‌الاصل و افرادی که توسط این فرمانده آموزش می‌دیدند، کشتار به پا کردند.

وی با بیان اینکه امام در همان سال سخنانی داشتند که بعدها سانسور شد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در خصوص این جنایات فراموش نشدنی آل سعود فرمودند «این فاجعه با آب زمزم و کوثر هم پاک نخواهد شد اگر از همه جنایات بگذریم، اگر از آمریکا و اسرائیل بگذریم هرگز از آل سعود به خاطر این جنایت و این خباثت نخواهیم گذشت».  این حرف را معمار انقلاب، دارد می‌زند. اما متاسفانه بسیاری از این سخنان امام خمینی(ره) در محافل بسیاری سانسور می‌شود. این حرف‌ها را همه باید بخوانند و مرور کنند. چرا علیرغم اینکه امام فرمود جنایت آل سعود باید زنده بماند مسئولان، بنیاد شهیدی‌ها، بعثه و سازمان حجی‌ها طی این همه سنوات استنکاف می‌کنند و یاد شهدای حج سال 66 را آنطور که باید گرامی نمی‌دارند؟

سردار قاسمی تصریح کرد: چه ایرادی دارد یک NGO یا جمع دیگری پیدا شود مراسمی بگیرد و یک بار دیگر فرمان امام را مرور کنند. امامی که فرمودند در قصه شهادت مصطفی، جنگ، شهادت شهید بهشتی‌ها و... یک تسکین خاطری داشتم اما این قصه یعنی جنایت آل سعود امان من را ربود و مرا بی‌قرار کرد. امام می‌گویند این قصه با همه جنایات تاریخ فرق دارد.

این فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: آل سعود از چه کسانی در این جنایت انتقام گرفت؟ از کسانی که برای نجات مردمان و بندگان خدایی رفته بودند که راحتی راحت‌طلبان را بر خود حرام کرده و محرم به احرام شهادت شده بودند. جانبازان و خانواده شهدا. این جنایت نه در غزه بود، نه در بحرین و نه در یمن، بلکه در کنار بیت‌ الحرام جایی که اگر مویی از بدن کسی به عمد جدا شود باید دیه پرداخت کند و در این شرایط حجاج ما به رگبار بسته شدند و بالای سرشان تیر خلاص زده می‌شد.

خوشحالم که والیان ما آلزایمر گرفته‌هایی  نیستند که مرگ ملک عبدالله را تسلیت گفتند

وی ادامه داد: فاجعه‌ای حالا اتفاق افتاده است که طی این یکی دو هفته به دو نفر تجاوز شده و این اتفاق عنان مردم را ربوده است. طوری که خیلی‌هایی که ظاهرشان به افراد مقید نزدیک نیست در مقابل سفارت عربستان تجمع کردند. ای کاش این حرف مرا کسانی بشنوند که در مرگ ملک عبدالله پیام تسلیت فرستادند و برایش طلب مغفرت کردند و ناراحت شدند که کسی مانند آیت الله جنتی آن سخنان را در نماز جمعه مطرح کرد و مردم در واکنش به آن شیرینی پخش کردند. متأسفم که کسانی که خود را هم ‌رنگ و هم‌دل امام می‌دانند این رفتار را دارند و معلوم نیست که طی این مدت استحاله شدند یا از همان اول انقلاب، کارشان خراب بود. چقدر خوشحالم که این افراد والیان ما نیستند وگرنه مانند حسین اردنی و عبدالله اردنی می‌خواستند برای مرگ ملک عبدالله 40 روز عزای عمومی اعلام کنند. خوشحالم که والیان ما آلزایمر گرفته‌هایی مثل این‌ها نیستند.

سردار قاسمی در ادامه سخنانش به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: ما از مرگ ملک عبدالله به جاهای خوبی می‌رسیم و روایت امام صادق(ع) دوباره زنده می‌شود که بشارت می‌دهد بر هر کسی که خبر مرگ شخصیتی با وجه تسمیه ملک عبدالله را بدهد و خبر بشارت منجی را دریافت می‌کند. قبل از قیام حضرت مهدی(عج) چند علامت حتمی است که یکی از این علامت‌ها خروج یمنی‌ها است. همیشه فکر می‌کردیم یمن کجای این قضیه قرار دارد؟ این‌ها که از صحنه نبرد خلیج فارس دور هستند درست است که در استراتژیک‌ترین نقطه جهان اسلام هستند اما فکر می‌کردیم از جنگ دور هستند.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبری درخصوص اشتباه فاحش سردمداران سعودی در حمله به یمن، افزود: حضرت آقا رسما به دولت خبیث آل سعود هشدار دادند و گفتند این جنایت‌ها قابل پیگرد تاریخی و حقوقی است. به شما رسما اعلام می‌کنم بینی شما به خاک مالیده می‌شود. باید از این صحنه بیرون بیایید و دول اسلامی نیز باید تصمیمی عاجلانه‌ای در این مورد بگیرند.

وی به سخنی از سخنان آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: ایشان چند روز پیش گفتند کار آل سعود تمام  است. جهان اسلام باید تصمیم بگیرد. آل‌سعود را به دلیل فقدان صلاحیت، از خادم الحرمینی کنار بزنند. این‌ خائنان نام خود را خادم‌الحرمین گذاشته‌اند در حالی که باید از این مقوله طرد شوند. اگر این امر اتفاق بیافتد یعنی نبرد آخر الزمانی. چون آن‌ها به راحتی رهایش نمی‌کنند. همه آب و نان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و آل سعود از این‌ راه است.

اگر مبانی تفکر امام، راهبرد است چرا افکار اشتباه خود را به سیستم سیاست خارجی می‌آورید؟

سردار قاسمی تصریح کرد: چرا باید با مقولات  این چنینی احساساتی برخورد شود و بعد از چند روز که احساسات فروکش کرد آن را رها نمود؟ چه کسانی و چه جریانی اول می‌آیند روی این موج سوار می‌شوند و بعد فراموش می‌کنند که اصلا امام روح‌الله درمورد آل سعود چه نظراتی داشتند و می‌گویند ایران و آل سعود دوبال کبوتر اسلام است و باید با هم پرواز کنند؟ این جریان فکر می‌کرد با بغل کردن ملک عبدالله می‌تواند جهان اسلام را داشته باشد. اگر اعتقاد دارید حضرت روح الله مبانی تفکرش برای شما تدوین شده و به تعبیر امروزی‌ها فکت شیت و راهبرد محسوب می‌شود چرا این‌ها را کنار می‌زنند و افکار اشتباه خود را به سیستم سیاست خارجی می‌آورند؟

چرا فقط وقتی اذیت می‌شویم به فرمایشات امام برمی‌گردیم؟

وی اظهار داشت: همیشه در همه جنایات یک طرف قضیه آل سعود است؛ در قضیه افغانستان، لبنان، غزه، سوریه، عراق و... یک طرف جنایت آل سعود است. چرا باید همیشه احساساتی تحلیل کنیم تا بعد از فروکش کردن احساسات دوباره مسیرمان عوض شود و بگوییم این‌ها همان یک بال اسلام هستند؟ چرا فقط وقتی تجاوزی صورت می‌گیرد و اذیتی می‌شویم باید به فرمایشات امام برگردیم؟ برخی پس از فرو نشسته شدن این اتفاقات دوباره می‌خواهند با سعودی‌ها پای میز مذاکره بنشینند.

امام صادق: هیچ طرازی در حد درفش یمنی وجود ندارد؛ درفش او درفش هدایت است

سردار قاسمی با اشاره به حماسه آفرینی‌های مردم یمن گفت: امروز سعودی ها می خواهند قائله‌ای را که به پا کرده‌اند،‌جمع کنند تا بیش از این آبرویشان نرود یمن چیزی برای از دست دادن ندارد. سابقه نبرد یمن همیشه به پیروزی رسیده یکبار بینی مصری‌ها را در زمان عبدالناصر به خاک مالید یک بار دیگر در قضیه‌ی دیگر پشت سعودی‌ها را شکست. امام صادق می‌فرمایند هیچ طرازی در حد درفش یمنی وجود ندارد و وقتی یمنی قیام کند بسوی او بشتابید که درفش او درفش هدایت است.

این قرن به خواست خدا قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: در فتنه 88 هم نشان دادیم ما بنا نداریم دیر برسیم و مانند مختار تاخیر کنیم و حسرت بخوریم. ما رکب نمی‌خوریم در وقتش اقدام می‌کنیم این قرن به خواست خدا قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. جوانان بدانند کار برای حمایت از بحرین و یمن و فلسطینی‌ها بسیار است.

مسئولان وزارت خارجه چند بار برای وندی شرمن از استراتژی واقعی انقلاب اسلامی گفتند؟

وی در پایان سخنانش خطاب به وزارت خارجه ایران گفت: آیا یکبار شد که آقایان در لبخندهای خود با وندی شرمن از استراتژی واقعی انقلاب جمهوری اسلامی ایران بگویند؟ یک بار هم که شده این سیاست راهبردی در سخنان امام(ره) را  مرور کنیم و فراموش نکنیم که امام فرمودند جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کند و دینی ندارد که سایر مسلمانان دیگر را به این راه دعوت نکند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران