عقلانیت سیاسی و الهی ملاک باشد، حتماً به اجماع حداکثری می‌رسیم

عقلانیت سیاسی و الهی ملاک باشد، حتماً به اجماع حداکثری می‌رسیم

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان "اگر عقلانیت سیاسی و الهی را ملاک بدانیم حتماً به اجماع و ائتلاف حداکثری می‌رسیم" گفت: روند همگرایی اصولگرایان این روزها شکل خوبی پیدا کرده است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در دیدار محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و تنی چند از اعضای شورای مرکزی این حزب اظهار داشت: ما در حال تحکیم همدلی و همزبانی بین اصولگرایان هستیم و آن را یک ضرورت می‌دانیم.

وی با اظهار رضایت از نشست‌های احزاب اصولگرایی افزود: دستاوردهای این نشست‌ها امیدبخش است. امیدواریم تجربه انتخابات سال 92 هرگز تکرار نشود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: همگرایی و وحدت بین اضلاع اصولگرایی یک اصل است؛ ما امسال با تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی مواجه هستیم لذا باید یک‌صدا باشیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به دیدار خود و آیت الله یزدی و آیت الله مصباح یزدی آن را خوب و مفید توصیف کرد و افزود: جامعتین در عرصه سیاسی کشور می‌خواهد نقش کلیدی را ایفا کند، لذا بر اساس منشور اصولگرایی، همگرایی با همه ظرفیت‌های اصولگرایی را ضروری می‌داند.

وی با اشاره به تلاش‌های حزب مؤتلفه اسلامی در جهت همگرایی اصولگرایان گفت: خداوند آقای عسکراولادی را رحمت کند، همیشه حزب را در مسیر وحدت نیروهای اسلامی قرار می‌داد. از شما می‌خواهم در این راه ثابت‌قدم باشید. حزب مؤتلفه اسلامی میان احزاب اصولگرایی درخشندگی خاصی دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: کارهایی که انجام دادید خوب است، ما هم تأیید می‌کنیم و آرزوی تحقق آن را داریم.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اگر اصولگرایان کندروی و تندروی را کنترل کنند و به عقل جمعی عمل کنند و در کارهای مهم و اساسی اصل مشورت را فراموش نکنند، موفق خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر عقلانیت سیاسی و الهی را ملاک بدانیم حتماً به اجماع و ائتلاف حداکثری می‌رسیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه افتخار اصولگرایان اطاعت از امام(ره) و رهبری است، گفت: همدلی و همزبانی بین اصولگرایان مقدمه شکل‌گیری همین رویکرد در سطح ملی است و ما ان‌شاءالله شاهد وحدت ملی و انسجام اسلامی در کل کشور باشیم.

در ابتدای این دیدار محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گزارشی از نشست‌های دوجانبه و سه‌جانبه بین اصولگرایان و نشست‌های جنبی آن ارائه کرد و گفت: روند همگرایی اصولگرایان این روزها شکل خوبی پیدا کرده است و همدلی و همزبانی اصولگرایان روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: اختلافات در اصولگرایان از بیرون مدیریت می‌شود و باید با هوشمندی و عقلانیت از آن عبور کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای نقش آفرینی در سپهر سیاست ایران بازسازی و نوسازی جبهه اصولگرایان را لازم می‌دانیم و همگرایی با جامعتین را از ضروریات این رویکرد تلقی می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به مأموریت‌های مهم احزاب اصولگرا در سال جدید یادآور شد: همدلی و همزبانی حکم می‌کند اصولگرایان در تصمیم‌گیری‌های خود صدای واحد داشته باشند.

همچنین در این دیدار اسدالله بادامچیان نیز گزارشی از فعالیت‌های حزب در زمینه نشست‌های همگرایی و وحدت در تهران و شهرستان‌ها ارائه داد.

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon