طوفان ویرانی و کشتار یمنی‌ها به روایت تصویر

طوفان ویرانی و کشتار یمنی‌ها به روایت تصویر

خبرگزاری تسنیم: جنگنده‌های عربستان سعودی طی ۲۷ روز تجاوز به یمن و بیش از ۲۴۱۵ نوبت بمباران مناطق مختلف آن ۲۰۵۱ نفر از شهروندان یمنی را شهید و ۳۸۹۷ نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های عربستان سعودی روز 6 فروردین( 26 مارس) در عملیاتی تحت عنوان «طوفان قاطعیت» به صنعا پایتخت یمن و چندین شهر دیگر این کشور حمله کردند. این حملات مناطق مسکونی یمن و زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

«احمد عسیری» سخنگوی عملیات موسوم به «طوفان قاطع» روز گذشته 1 اردیبهشت ماه  (21 آوریل) پایان این عمیلات را اعلام کرد.سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد بعد از گذشت 27 روز از تجاوز عربستان به یمن 2051 نفر شهید و 3897 زخمی شدند.

همچنین السقاف فتحی السقاف” رئیس مرکز ملی نظارت و شفاف سازی یمن» اعلام کرد ،396 نفر از این قربانیان کودک و 255 نفر دیگر زن هستند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در این حملات 900 تن شهید و 3897 هزار تن دیگر زخمی شدند که 150 تن از آنها کودک هستند؛ وزارت بهداشت یمن نیز اعلام کرد که در این تجاوز 951 نفر شهید و 3943نفر زخمی شدند که در بین شهدا 134 کودک و 95 زن نیز به چشم می‌خورد.

جنگنده‌های عربستان سعودی در طول 27 روز تجاوز به یمن بیش از 2415 نوبت در خاک یمن عملیات کرده‌اند.

                                                      در زیر تصاویر مربوط به گوشه‌ای از جنایت‌های آل‌سعود در یمن را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

                                                                                         برای مشاهده خبر بر روی گوشی های هوشمند کُد زیر را اسکن کنید.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان