قرائتی: شعار "مرگ بر آمریکا" یک دستور دینی است‌ نه صرفاً شعار سیاسی


قرائتی: شعار "مرگ بر آمریکا" یک دستور دینی است‌ نه صرفاً شعار سیاسی

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد اقامه نماز کشور شعار "مرگ بر آمریکا" را نماد برائت از ظالمان و کافران خواند و گفت: این شعار نص‌صریح قرآن کریم است بنابراین یک شعار سیاسی صرف محسوب نشده و یک دستور دینی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان یکی از ضروریات زندگی هر مسلمان را پیوند با قرآن برشمرد و اظهار داشت: این ضرورت برای طلاب و روحانیون اهمیت چند برابری دارد چرا که انس با قرآن ضامن بقا و نجات انسان است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه مسلمانان باید خشم کافران و دشمنان انقلاب و اسلام را تشدید کنند، خاطرنشان کرد: ‌از نظر قرآن‌کریم عملی صالح است که خشم دشمنان اسلام و کافران را تشدید کند بنابراین توانمندی‌های موشکی، موفقیت‌های کسب شده جوانان در ورزش و توانمندی جوان در عرصه هسته‌ای به دلیل اینکه خشم کافران و مستکبرین را سبب می‌شود، یک عمل صالح محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قرائتی شعار "مرگ بر آمریکا" را نماد برائت از ظالمان و کافران خواند و بیان کرد: این شعار نص‌صریح قرآن کریم است بنابراین یک «شعار سیاسی» صرف محسوب نشده و یک «دستور دینی» است.

وی افزود: حفظ حاکمیت اسلامی بر اساس احادیث و روایات از حفظ نماز هم واجب‌تر است، این یکی از اصول انقلاب اسلامی است همان طور که روایاتی هم وجود داشته که حمایت از رهبر، پیامبر و ائمه اطهار بر اقامه نماز ترجیح داده شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اولی‌الامر ظالم، فاسد، هواپرس و جاهل نیست، گفت: حضور و تدریس قرآن و نهج البلاغه در حوزه بر قوت مباحث حوزوی می‌افزاید و دری از دانش را به روی طلاب می‌گشاید؛ در صورت استفاده آنان را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه کج فهمی و نفهمیدن کلام قرآن سبب بدبختی و انحراف است، تصریح کرد: سران و پادشاهان آل‌سعود و وهابیت نیز دچار این مشکل شده و به دلیل ظاهر‌بین بودن به آیات قرآن، شیعیان را به دلیل تمسک و توسل به امام معصوم مشرک می‌خوانند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon