شیخ عیسی قاسم: تمدید بازداشت شیخ سلمان بیانگر تداوم خشونت رژیم بحرین است

شیخ عیسی قاسم: تمدید بازداشت شیخ سلمان بیانگر تداوم خشونت رژیم بحرین است

خبرگزاری تسنیم: آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز بحرینی تمدید دوره بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور را بیانگر تداوم خشونت رژیم آل خلیفه علیه مردم و مخالفت آن با اصلاح دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، آیت الله شیخ عیسی قاسم در واکنش به تصمیم دادگاه رژیم آل خلیفه برای تمدید دوره بازداشت شیخ سلمان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: اراده شیخ سلمان قویتر از آن است که درد و مشکلات بتواند آن را در هم بشکند.

وی افزود: این برخورد با دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و سایر چهره های سرشناس همان زبان صریح اصرار بر تداوم اعمال خشونت علیه مردم و مخالفت با انجام اصلاحات در کشور و نادیده گرفتن خواسته های عادلانه مردم درخصوص لزوم تغییرات در کشور است.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: ملت مومن بحرین از خواسته های خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد. ملت بحرین برای دستیابی به این خواسته ها جانفشانی های زیادی کرده است و دشواریها، سختی ها و هزینه ها هرگز نخواهد توانست خللی در عزم و اراده آنها وارد کند.

وی تصریح کرد: محاکمه شیخ علی سلمان اساسا همانطور که اکثریت ملت بحرین، سازمان های حقوق بشری، محافل علمایی و سیاسی بین المللی و بسیاری از کشورها از جمله کشورهای دوست رژیم بحرین معتقدند، موضوعیت ندارد و سخنرانی ها، موضعگیری ها و درخواست ها در این زمینه نیز تاکیدی بر این امر دارد.

این روحانی بارز بحرینی گفت: اگر رژیم با این کار فکر می کند که ملت رهبر خود را فراموش خواهد کرد، باید بگویم که در توهم به سرمی برد و اگر فکر می کند که این کار (بازداشت و محاکمه شیخ سلمان) به نفع کشور است باید بگویم که روشن است که این امر دقیقا بر خلاف منافع کشور و برهم زننده اوضاع کشور است.

دادگاه کیفری بحرین روز چهارشنبه در چهارمین جلسه رسیدگی به محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور با تمدید بازداشت وی، جلسه بعدی محاکمه را 30 اردیبهشت اعلام کرد.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین به‌علت حمایت از حقوق مشروع ملت بحرین در دستیابی به آزادی و عدالت در 28 دسامبر سال 2014 میلادی بازداشت شد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان