استانی شدن انتخابات مجلس رقابت بین نمایندگان را بیشتر می‌کند


استانی شدن انتخابات مجلس رقابت بین نمایندگان را بیشتر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس گفت: در اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس رقابت بین نمایندگان بیشتر می‌شود.

محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معایب و محاسنی دارد که بهترین حسن آن جلوگیری از ورود نمایندگان به مسائل جزئی است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار قرار است اجرا شود، بیان کرد: چون تجربه اول است به نظر می‌رسد که خوب باشد چون کارها در سطح ملی انجام می‌شود و نماینده به وظیفه اصلی خود که همان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، بیشتر رسیدگی می‌کند.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس تصریح کرد: اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس هم خاصیت استانی دارد و هم منطقه‌ای و به نوعی مشکلات هر استان مشکلات کل حوزه انتخابیه است.

عبدالله‌زاده با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح رقابت‌ها بیشتر شده و کل استان را درگیر می‌کند، گفت: همچنین این طرح به احزاب و گروه‌ها نقش بالاتری می‌دهد، این طرح فرصت بیشتری برای نمایندگان مردم در خانه ملت فراهم می‌کند تا به مسائل حوزه انتخابی خود بپردازند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon