شهرستان سرباز رتبه نخست جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را کسب کرد

شهرستان سرباز رتبه نخست جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را کسب کرد

خبرگزاری تسنیم: بخشدار سرباز گفت: شهرستان سرباز در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقام نخست را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرباز، گهرام آسکانی به همراه دیگر مسئولان محلی امروز از روستاهای انزا و کیش کلگ از توابع شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید و از نزدیک با روند فعالیت پروژه‌های آموزشی و بهداشتی و خدماتی منطقه آشنا شدند.

در این بازدید جوانان منطقه از مسئولان خواستار رفع مشکلات و امکانات ورزشی شدند و مقرر شد ظرف مدت یک هفته، وسایل و ملزومات ورزشی در اختیار دوستداران و علاقه‌مندان به ورزش در این روستا قرار گیرد.

همچنین در این بازدید خبازی روستای انزا نیز مورد بازدید قرار گرفت که با درایت و تدبیر کارفرمای خبازی، وی با خودروی شخصی نان را در روستاهای همجوار بدون افزایش قیمت عرضه می‌کند.

با توجه به اقدام شایسته و خداپسندانه، سهمیه این خبازی افزایش یافت تا بتواند نان مورد نیاز روستاهای همجوار را تامین کند.

بخشدار سرباز به اتفاق شورای بخش و معتمدان وضعیت آموزش و پرورش مناطق روستایی را مورد بررسی قرار دادند که سرکوری رئیس آموزش و پرورش سرباز گزارش کاملی را از وضعیت فرهنگی منطقه ارائه کرد و اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری مسئولان مشکلات موجود در زمینه فرهنگی و آموزش و پرورش منطقه هرچه سریع‌تر برطرف شود.

بخشدار سرباز نیز در این دیدار با یادی از شهدای فرهنگی منطقه گفت: از ایثارگری شهدای فرهنگی آموزش و پرورش سرباز، شهیدان "شهرکی و اسلامی" تشکر کرده چراکه این بزرگواران مشعل راه فرهنگیان هستند.

آسکانی افزود: شاخص‌های آموزش و پرورش سرباز در سال جاری در سطح استان بی‌نظیر است و این نشان از توانمندی و تخصص فرهنگیان شهرستان سرباز دارد.

وی بیان کرد: سرباز در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقام نخست را در سطح کشور دارد لذا از فرهنگیان سرباز خواسته می‌شود برای جهاد علمی فرهنگی در منطقه، آستین همت را بالا زده و فعالانه وارد میدان شوند.

بخشدار سرباز عنوان کرد: آموزش وپرورش خالق تفکرات و بینش اسلامی و انقلابی یک جامعه است و اگر آموزش و پرورش اصلاح شد جامعه نیز اصلاح می‌شود.

آسکانی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و اشتغال و ناامنی و مسائل عمرانی را در فقر فرهنگی باید دانست بنابراین تمام خیرین منطقه‌ای و کشوری باید به کمک آموزش وپرورش بشتابند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon