احیای هنر پارچه‌بافی سنتی بعد از ۱۲ سال در روستاهای سربیشه


احیای هنر پارچه‌بافی سنتی بعد از 12 سال در روستاهای سربیشه

خبرگزاری تسنیم: رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه گفت: به همت این نهاد، دهیاری و اهالی روستای درخت توت بخش درح سربیشه هنر حوله بافی سنتی این روستا بعد از ۱۲ سال احیا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مهدی نداف‌مقدم اظهار داشت: در بازدیدهای انجام شده در راستای احیای صنایع دستی در سطح شهرستان، کارگاه پارچه بافی در روستای درخت توت مشاهده شد که به مدت 12 سال دست نخورده و به عنوان آخرین کارگاه تعطیل شده بود.

وی افزود: در این راستا پس از صحبت‌های انجام شده با دهیاری و اهالی روستا با قول حمایت از سوی میراث فرهنگی، این کارگاه از محل مخروبه جمع‌آوری و در منزل یکی از هنرمندان باقی مانده این رشته در این روستا دوباره تکمیل و آغاز به کار کرد.

رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه با بیان اینکه این اقدام مورد استقبال فراوان اهالی این روستا قرار گرفت، بیان کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 94 با توجه به پتانسیل‌های بالای صنایع دستی در بخش درح شاهد رونق گلیم بافی و پارچه بافی سنتی در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon