کودکان و نوجوانان از مطبوعات کاغذی فاصله گرفته اند


کودکان و نوجوانان از مطبوعات کاغذی فاصله گرفته اند

خبرگزاری تسنیم: مدیرمسئول نشریه نیمکت با اشاره به دلایل ضعف حوزه مطبوعات کودک و نوجوان، گفت: کودکان و نوجوانان از مطبوعات کاغذی فاصله گرفته‌اند.

محسن قرهی در گفت وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، درباره مشکلات حوزه مطبوعات کودک و نوجوان و دلایل ضعف این حوزه، اظهار داشت: در مورد کودکان به دلیل اینکه انتخاب عموما از سوی والدین انجام نمی‌شود مسئله با نوجوانان متفاوت است اما متاسفانه گروه سنی 12 تا 18 سال به شدت از مطبوعات کاغذی فاصله گرفته‌اند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

وی ادامه داد: در سال های اخیر انواع ابزار های تکنولوژیکی، بازی های رایانه ای و فضای مجازی نوجوانان را به خود مشغول کرده و سبب فاصله این قشر با با نشریات شده است لذا رقابت مطبوعات کودک و نوجوان با ابزارهای مذکور در شرایطی که در نبود این ابزارها نیز رشد خوبی نداشته اند، دشوارتر شده است.                                                             

مدیرمسئول نشریه نیمکت همچنین گفت: متاسفانه حوزه مطبوعات کودک و نوجوان سال های فقیری را پشت سر گذاشته و در نبود یک نشریه پرمحتوی و قوی از سایر ابزارهایی که این قشر با آن سروکار دارد عقب مانده اند این در حالی است که زمانی کودکان و نوجوانان برای انتشار کیهان بچه ها لحظه شماری می کردند.                              

وی افزود: یکی از دلایل مهم ضعف این حوزه مسائل اقتصادی و عدم جذب آگهی در مطبوعات کودک و نوجوان است که در نبود حمایت دولتی باعث می شود نشریه توان مالی برای ادامه مسیر نداشته باشد، همین موضوع باعث می شود انتشار نشریه بعضا با تاخیر بوده یا چند ماه منتشر نشود که نتیجه آن از دست دادن مخاطب است.                      

قرهی بیان کرد: جذابیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای نوجوانان زیاد است و اگر فکری به حال مطبوعات کودک و نوجوان، جذابیت و محتوای آن نکنیم به روزی می رسیم که دیگر چند نشریه ای که اکنون منتشر می شوند از صحنه مطبوعات حذف خواهند شد.                                                                                                                                

 انتهای پیام/      

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon