از احداث ۴۷۰ واحد مسکونی تا افتتاح ۶ پروژه صنعتی در خراسان جنوبی


از احداث 470 واحد مسکونی تا افتتاح 6 پروژه صنعتی در خراسان جنوبی

خبرگزاری تسنیم: خراسان جنوبی در هفته‌ای که گذشت شاهد وقوع رخدادهای زیادی بود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افتتاح ۶ پروژه صنعتی بزرگ و ایجاد اشتغال برای چند هزار جوان استان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در نخستین روز از هفته گذشته در نشست خبری از افتتاح 6 پروژه صنعتی در سال جدید خبر داد، همچنین در این هفته دومین همایش بین‌المللی امنیت انسانی در غرب آسیا نیز در خراسان جنوبی برگزار شد.

رژه نیروهای مسلح در استان خراسان جنوبی برگزار شد

به مناسبت روز ارتش رژه نیروهای مسلح با حضور استاندار، قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم شهید پرور استان خراسان جنوبی برگزار شد.

بیش از 470 واحد مسکونی برای معلولان خراسان جنوبی احداث می‌شود‌

رئیس سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال 475 واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بالای 2 معلول در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود.

6 پروژه صنعتی امسال در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 94 پروانه بهره‌برداری کک طبس با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 300 میلیارد ریال انجام شد، گفت: 6 پروژه مهم در سال 94 در استان افتتاح می‌شود.

ارزآوری 200 میلیون دلاری صادرات خراسان جنوبی

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال 93 ارزش صادرات استان بالغ بر 177 میلیون دلار بوده است، گفت: برای سال 94 پیش بینی می‌شود این میزان به 200 میلیون دلار برسد.

خراسان جنوبی در جشنواره منطقه‌ای مجسمه‌های نمکی مقام‌ اول و دوم را کسب کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در سومین جشنواره منطقه‌ای مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نهبندان هنرمندان خراسان جنوبی مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

خشکسالی‌های چند ساله عامل بروز حاشیه‌نشینی در بیرجند شده است

فرماندار بیرجند به وجود خشکسالی‌های 16 ساله در سطح استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این راستا جمعیت زیادی از روستاهای درگیر با موضوع خشکسالی به مرکز استان مهاجرت می‌کنند که این امر سبب بروز حاشیه نشینی در بیرجند شده است.

تعاونی‌های خراسان جنوبی 18 هزار شغل ایجاد کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: 2 هزار و 583 تعاونی در استان خراسان جنوبی فعال هستند که این تعاونی‌ها برای 18 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

کنسول‌گری افغانستان در شهرستان بیرجند ایجاد می‌شود

استاندار خراسان جنوبی ایجاد کنسول‌گری افغانستان در شهرستان بیرجند را جزو مهم‌ترین اهداف توسعه‌ای در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: ایجاد کنسول‌گری افغانستان مورد موافقت وزیر امور خارجه و والی ولایت فراه افغانستان قرار گرفت.

طرح هادی در 80 روستای خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جدید طرح هادی روستایی در 80 روستای خراسان جنوبی اجرا می‌‎شود.

افزایش 43 درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن شرق

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: در سال گذشته 241 هزار و 505 تن زغال سنگ توسط راه‌آهن شرق حمل شده که نسبت به سال قبل 43 درصد افزایش داشته است.

کاهش نرخ بیکاری استان خراسان جنوبی به 7 درصد

نرخ بیکاری خراسان جنوبی در پاییز سال 93 بر اساس اعلام مرکز آمار ایران 7.4 بوده که این رقم در کشور 10.5 درصد گزارش شده است و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان جنوبی نیز 36.5 درصد است.

بیش از 2100 طرح مشاغل خانگی در خراسان جنوبی اجرا شد‌

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی 2 هزار و 108 طرح مشاغل خانگی و خود اشتغالی در خراسان جنوبی اجرا شد.

کودکان خیابانی خراسان‌جنوبی ساماندهی می‌شوند‌

معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته 362 مصوبه عملیاتی در گارگروه فرهنگی استان داشتیم، گفت: ساماندهی کودکان خیابانی جزو مصوبات سال گذشته بود که امسال هم جزو دستور کار جلسات است.

اختصاص 30 میلیارد تومان به بخش آب خراسان جنوبی‌

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی 50 میلیارد تومان برای انتقال آب با لوله برای استان مصوب شد که 30 میلیارد تومان تخصیص یافت.

امروز کشورهای قدرتمند جهان با قدرت نرم فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیات اینکه قدرت‌ها در جهان امروز به 2 دسته قدرت سخت و قدرت نرم تبدیل می‌شوند، گفت: امروز قدرتمندترین کشورها با قدرت نرم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon