استانی شدن انتخابات سبب تمرکز نمایندگان بر وظایف اصلی می‌شود


استانی شدن انتخابات سبب تمرکز نمایندگان بر وظایف اصلی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات سبب متمرکز شدن نمایندگان بر وظایف اصلی آنها می‌شود، گفت: با اجرای این طرح ۳۰ حزب دارای مجوز در کشور از انتخابات حمایت می‌کنند.

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه طرح استانی شدن شدن انتخابات از دوره پنجم مجلس مورد بحث بوده، اظهار داشت: کمیسیون شوراها با جدیت و مدت 8 ماه بر روی این موضوع کار کرد تا اینکه در این هفته طرح ارائه شد و با 149 رأی موافق تصویب شد.

خجسته بیان کرد: طرح استانی شدن انتخابات در ادوار گذشته مجلس از دوره پنجم نیز مطرح بوده و اکنون با این طرح موافقت شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن از وظایف اصلی نمایندگان در مجلس است، افزود: نمایندگان مجلس ما با پرداختن به مسائل جزئی از مسائل اصلی باز مانده‌اند در صورتی که هر نهادی وظیفه دارد وظایف خود را به انجام برساند.

خجسته تصریح کرد: امور مربوط به روستاها و شهرها توسط شورای شهر پیگیری و به انجام می‌رسد و شهرداری‌ها نیز در این راستا به وظایف خود عمل می‌کنند و با این اقدام مدیریت واحد شهری ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه در این طرح توجه به احزاب نیز مد نظر بوده، اظهار داشت: همراه با موضوع استانی شدن انتخابات مجلس احزاب نیز وارد صحنه می‌شوند، ضمن اینکه انتخابات را احزاب باید حمایت کنند و به مردم پاسخگو باشند.

خجسته از وجود 240 حزب در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 30 حزب دارای مجوز بوده و فعال هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح حقوق شهرهای کوچک ضایع نمی‌شود، گفت: بر اساس این طرح نامزدهای انتخاباتی باید از حوزه انتخابیه خود حدود 20 درصد آراء را به دست آورند و در همدان 9 نماینده پیگیر امور مهم استان مثل ارتقای زیر ساخت‌ها همچون، راه آهن، آزادراه، بزرگراه و غیره می‌شوند.

خجسته در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا اجرای این طرح سبب ایجاد نشاط سیاسی می‌شود، بیان کرد: رقابت بین شهرها تند تر می‌شود و نشاط سیاسی ایجاد می‌شود و کار چشمگیرتر می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon