گرد و غبار از هوای زنجان خارج می‌شود


گرد و غبار از هوای زنجان خارج می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس پیش‌بینی جوی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از کاهش میزان گرد و غبار در هوای استان خبر داد و گفت: گرد و غبار موجود در هوای زنجان روز شنبه از بین می‌رود.

سونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان از وزش باد در سطح استان طی بعد از ظهر امروز خبر داد و اظهار داشت: امروز هوای استان شاهد رگبار پراکنده باران و رعد وبرق به همراه وزش باد شدید است.

وی تصریح کرد: بارش‌های پیش‌بینی شده برای امروز به صورت پراکنده و رگباری در برخی از مناطق استان است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان وزش باد شدید را از مهم‌ترین رخدادهای جوی استان طی امروز و فردا دانست و ابراز کرد: امروز و فردا شاهد وزش باد شدید در اکثر نقاط استان هستیم که در برخی نقاط استان این پدیده منجر به افزایش گرد وغبار در هوای آن مناطق می‌شود.

وی با اشاره به غبار آلود بودن هوای استان در برخی از نقاط بیان کرد: امروز از میزان گرد و غبار موجود در هوا کاسته شده است و بررسی نقشه‌های ماهواره ای نشان می‌دهد که این پدیده از روز شنبه مرتفع می‌شود.

صرفی گفت: میزان دید افقی در هوای سالم 10 هزار متر است که  کاهش در میزان آن به دو علت وجود مه و گرد وغبار اتفاق می‌افتد.

وی وزش باد از سمت کشور عراق را علت وجود گرد و غبار در هوای استان دانست و گفت: امروز کاهش دید افقی در هوای استان دیده نمی‌شود اما شرایط جوی برای ایجاد گرد و غبار مهیا است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در برخی از شهرستان‌ها عنوان کرد: امروز در شهرستان ماهنشان بارش و در شهرستان خدابنده پدیده گرد و غبار از ایستگاه‌های هواشناسی گزارش شده است.

وی عنوان کرد: امروز و فردا وزش باد و پدیده گرد غبار را در برخی از مناطق استان داریم که به تدریج از میزان این وزش‌ها کاسته می‌شود که در ساعات آغازین شنبه تنها شاهد وزش باد خواهیم بود و این سامانه طی دو روز آینده از جو استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon