سرمایه‌گذاری ۱۰۳ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی در امور زیربنایی کشور

سرمایه‌گذاری 103 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی در امور زیربنایی کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌رئیس جمهور ‌از سرمایه‌گذاری ۱۰۳ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی در امور زیربنایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد باقر نوبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: امسال قرار است برای خروج از رکود و برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی یک سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مقرر شد که حداقل 50 هزار میلیارد تومان از 220 هزار میلیارد تومان منابعی که در سال 94 در کشور از محل درآمد و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی فروش نفت و درآمدهای مالی در اختیار بود، از خزانه دولت برای طرح های عمرانی سرمایه‌گذاری شود.

‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سرمایه‌گذاری 103 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی در امور زیربنایی کشور خبر داد و افزود: 159 تا 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی در سال 94 در سراسر کشور سرمایه گذاری می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: صندوق توسعه ملی امسال از 5 میلیارد دلار ورودی در سال 94 موظف است 20 درصد را به صورت ریالی به بخش صنعت و کشاورزی تسهیلات پرداخت کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تسهیلات در بخش صنعت با نرخ 21 درصد به برخی از استان‌ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شد امسال با نرخ 12 درصد پرداخت می‌شود و تسهیلات کشاورزی که سال گذشته نرخ سود آن 16 درصد بود، امسال 10 درصد می‌شود.

نوبخت یا تاکید بر اینکه دولت یازدهم نگاهش به سمت توازن و عدالت در استان‌های کم برخوردار است، افزود: به طور حتم دولت تدبیر و امید برای توسعه همه جانبه استان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

معاون راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: ضروری است مدیران دستگاه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اخذ اعتبارات و تسهیلات اختصاص یافته جهت توسعه کشور و سرمایه‌گذاری تلاش کنند تا این استان در کمترین زمان ممکن به توسعه دست یابد.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیون ظرفیت تولید نفت داریم ولی هم اکنون یک میلیون تولید می‌کنیم، گفت: مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه توسعه استان خود را با همفکری و هم‌افزایی مطابق با ظرفیت‌های موجود بنویسند.

نوبخت عنوان کرد: توسعه کشور از جمله مهمترین دغدغه دولت تدبیر و امید است و در این بین توسعه کشور بدون توسعه استان‌ها صورت نمی گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه افتخار دولت یازدهم در توازن و عدالت است، خاطرنشان کرد: استان‌های کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد در عدالت سهم بزرگتری دارند و در تخصیص اعتبارات سال 94 به طور حتم به این استان توجه ویژه می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند نرخ سود بانکی را تعیین کند، افزود: البته دولت در شورای پول و اعتبار نماینده دارد و در شورا نیز خواستار پایین آوردن سود بانکی شدیم و نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی که دست دولت بود نیز کاهش داده شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ستودنی است، افزود: این نماینده مجلس همیشه پیگیر حقوق مردم این استان است و هیچ وقت از صراحت لهجه ایشان نگران نشدم بلکه پیگیری مستمر وی سبب خوشحالی من است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon