عربستان به‌دنبال تنش آفرینی در منطقه است‌‌‌


عربستان به‌دنبال تنش آفرینی در منطقه است‌‌‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس ‌مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی ‌وزارت ‌خارجه گفت: عربستان به دنبال تنش آفرینی در منطقه است و در سال‌های اخیر خود را بازنده تحولات خاورمیانه می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ‌‌نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه باهنر با موضوع تحولات یمن در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا میر یوسفی به سیاست‌های آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: اصولا آمریکا از سال 2011 تا کنون از هرگونه مداخله مستقیم نظامی در کشورها پرهیز کرده و پارادایم هدایت از پشت و گردش به سمت خاورمیانه و شرق را دنبال کرده است.

به گفته رئیس گروه مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ائتلاف ضد داعش که از سوی آمریکا شکل گرفته است و همچنین جنگ و ایجاد بحران در یمن نیز در ادامه همین پارادایم آمریکا است.

وی به اعلام آتش بس جنگ یمن اشاره و تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد فاصله‌گیری عربستان و آمریکا از هم خواهیم بود.

‌میر یوسفی به افزایش نفوذ قدرت ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد: به دنبال نفوذ و قدرت ایران در منطقه عربستان احساس یک بازنده در تحولات منطقه‌ای به ویژه خاورمیانه را دارد. سیاست ایران در منطقه مبنی بر ثبات و آرامش است در حالی که سیاست عربستان تنش آفرینی در منطقه است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.

‌‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon