هیئت دفاع علی سلمان جزئیات چهارمین جلسه محاکمه وی را تشریح کرد

هیئت دفاع علی سلمان جزئیات چهارمین جلسه محاکمه وی را تشریح کرد

خبرگزاری تسنیم: هیئت دفاع از شیخ علی سلمان در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح جزئیات چهارمین جلسه محاکمه وی تاکید کرد که محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین سیاسی بوده و سیاسی نیز پایان خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از صفحه رسمی جمعیت الوفاق بحرین بر روی توییتر، «جلیله السید» وکیل عضو هیئت دفاع از شیخ علی سلمان در تشریح جزئیات چهارمین جلسه محاکمه وی گفت: محاکمه شیخ علی سلمان سیاسی آغاز شد و با همین رویکرد پایان خواهد یافت.

به گفته وی در جریان دادگاه ایشان، موارد نقض اداری رخ داد در حالی که باید به وکلای مدافع اجازه داده شود، نقش خود را ایفا کنند.

السید افزود: ما نظرات و ملاحظات خود مبنی بر لزوم پایبندی به استانداردهای یک دادگاه عادلانه و فراهم بودن فضای ایفای نقش وکلا را به شواری عالی قضایی اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان سفارت های آمریکا، انگلیس، ایتالیا و فرانسه در جلسه محاکمه روز گذشته حضور یافتند، اظهار داشت: دادگاه به زودی حکم شیخ علی سلمان را صادر خواهد کرد.

این وکیل بحرینی در ادامه گفت: ما به اجازه نمی دهند دلیل اصلی تبرئه شیخ علی سلمان را اعلام کنیم و در نتیجه امکان ایفای نقش از ما سلب شده است.

وی با اشاره به درخواست آزادی شیخ علی سلمان تصریح کرد: به تازگی خداوند او را صاحب فرزند کرده است اما خانواده اش نتوانستند برای او کارت شناسایی بگیرند.

السید گفت: ما بردرخواست خود مبنی بر فاش کردن اطلاعاتی که افسر تحقیقات آن را محرمانه عنوان می کند، تاکید داریم و همچنان احضار وزیر کشور و رئیس امنیت عمومی را به عنوان کسانی که درخواست تحقیق کرده بودند، خواستار هستیم.

یکی دیگر از خواسته های ما این است که فیلم های ویدئویی که در آن شیخ علی سلمان سخنرانی کرده و 25 دقیقه است، در دادگاه پخش شود.

السید اظهار داشت: دلیل تبرئه شیخ علی سلمان که ما به آن استناد داریم همان دلیل محکومیت او است که دادستانی کل به آن استناد می کند.

وی در ادامه افزود: پس از آنکه به ما اجازه داده نشد فیلم های ویدئویی سخنرانی شیخ علی سلمان را در دادگاه پخش کنیم ، در مورد صحت اقدامات مربوط به دادگاه شیخ علی سلمان احساس نگرانی می کنیم زیرا پخش فیلم در دادگاهها مجاز و معمول است.

السید همچنین گفت: دادگاه شیخ علی سلمان از روز نخست تا امروز از عرضه این فیلم ها خودداری و آن را ممنوع اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: شهادت هایی که در دادگاه اعلام شده است به طول کلی بر این دلالت دارد که نمی توان تایید کرد که شیخ علی سلمان محرک خشونت و تغییر با استفاده از قدرت نظامی بود.

این وکیلی بحرینی یادآور شد که شاهدان اعتراف کردند که ایشان هیچ گاه تغییر نظام با استفاده از قدرت نظام را مطرح نکرد و همه به این نتیجه رسیدند که وی بر پادشاهی مشروطه و اصل اینکه مردم منبع قدرت باشند، تاکید داشتند و همواره حفظ رویکرد مسالمت جویانه را خواستار بودند.

وی ادامه داد: 70 درصد سوالهای ما از شاهدان در اختیار آنان قرار نگرفت و در صورت جلسه ها نیز به شکل درست ثبت نشده است و همین امر مانع فاش شدن بسیاری از واقعیت ها است.

السید افزود: دادگاه به دادستانی کل اجازه داد سوال ها را در اختیار شاهدانی که ضد شیخ علی سلمان هستند قرار دهد که این اقدام در مورد شاهدان حامی او صورت نگرفت در نتیجه این دو رویکرد کاملا با هم در تضاد است.

وی گفت: دادگاه به ما اجازه داد که سوالها را برای برخی شاهدان مطرح کنیم اما در مورد برخی شاهدان دیگر این امکان از ما سلب شد.

السید در ادامه یادآور شد، دادگاه با در خواست ما مبنی بر شنیدن اظهارات 11 شاهد مخالفت کرده و تعداد آنان را به هفت نفر کاهش داد به اضافه اینکه نیروهای امنیتی در اقدامی توجیه ناپذیر تلاش کردند وکلای دفاع را مورد بازرسی قرار دهند که این با اصل احترام به جایگاه آنان در تعارض است.

این در حالی است که طی حدود چهار ماه گذشته  تا کنون چهار جلسه دادگاه برای شیخ علی سلمان برگزار شد که قاضی دادگاه هر بار به ادامه حبس موقت او رأی داده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان