طرح همیاران آب استان کرمان به سایر استان‌ها تعمیم پیدا کند


طرح همیاران آب استان کرمان به سایر استان‌ها تعمیم پیدا کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی طرح همیاران آب استان کرمان را طرح مناسبی ارزیابی کرد که می‌تواند در سراسر کشور تعمیم یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان محمود حجتی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران، دغدغه وزات جهاد کشاورزی را مصرف بهینه آب عنوان کرد و اظهار داشت: طرح همیاران آب در استان کرمان طرحی بسیار مناسب است و باید در سراسر کشور توسعه پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری تاکید کرد و گفت: اجرای آبیاری تحت فشار زیر سطحی در 6500 هکتار از اراضی سیرجان کار مطلوب است و امیدواریم در نقاط دیگر نیز همانند این طرح استفاده شود.

وی بر تولید محصولات ارگانیک در کشور تاکید کرد و افزود: غذای سالم وتولید مواد غذایی سالم دغدغه ما و دولت است که باید در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشیم.

حجتی به صندوق توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت:  صندوق توسعه کشاورزی با مشارکت و حضور بخش خصوصی فعالیت می‌کند که  51 درصدآن از بخش خصوصی و 49 درصد دولتی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به اعضا این صندوق تسهیلات اعطا می‌شود و 100 صندوق در رابطه با تولیدات محصولات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon