مذاکرات هسته‌ای قدرت ایران را به رخ استکبار کشید


مذاکرات هسته‌ای قدرت ایران را به رخ استکبار کشید

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با پیچیده خواندن مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات قدرت ایران را به کشورهای استکباری نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، علی لاریجانی دقایقی پیش در آیین اختتامیه اجلاسیه بیش از یک هزار شهید شهرستان شاهرود در مصلای این شهر اظهار داشت: خون شهدای هسته‌ای و مقاومت و استقامت ملت ایران بود که این عزتمندی را برای کشورمان به وجود آورد.

وی افزود: استقامت در برابر شگردهای استکبار سبب شده است تا دشمن استکباری ما که زمانی حتی برای فعالیت چند سانتریفیوژ حاضر به مذاکره نبودند امروز به‌پای مذاکره بیایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و این مهم در فتوای مقام معظم رهبری نیز به‌خوبی مشخص است بیان کرد: اما غرب با بهانه‌گیری‌های پی‌درپی به دنبال انحراف فناوری هسته‌ای کشورمان بودند که به خاطر استقامت و ایستادگی ملت ایران مجبور شدند طور دیگر با ما صحبت کنند.

لاریجانی بابیان اینکه میراث شهدا برای ما ایجاد افتخار کرد گفت: این مذاکرات مسئله‌ای پیچیده بوده  و نمی‌توان گفت موضوعی ساده است.

وی با تأکید بر استقامت ملت ایران و تأثیر آن بر پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: درروند این مذاکرات به اخم‌ها و تشرهای دشمن استکباری خود اعتنا نکرده‌ایم و این مهم عزت و اقتدار ایران را نشان می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در حل مسئله هسته‌ای خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم، اما با حمایت‌های مقام معظم رهبری،امروز ایران صاحب یک تکنولوژی پیشرفته در صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای است.

لاریجانی ولایت‌فقیه را ستون انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و کژفهمی‌ها به خاطر جدا شدن راه برخی از افراد از مسیر ولایت‌فقیه است.

وی عنوان کرد: عزت و بزرگی انقلاب اسلامی ما در دنبال کردن راه ولی‌فقیه نهفته بود و این همان مراجع و بزرگان دین مبین اسلام است.

رئیس مجلس  بابیان اینکه ولی‌فقیه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان برخی از افراد به دنبال ایجاد دیکتاتوری بودند ؛ اما ولی‌فقیه جلوی آنها را گرفت و نگذاشت کسی فریبکاری کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه ولی‌فقیه حقیقت اسلام را می‌شناسد عنوان کرد: اگر امروز در منطقه سرافراز هستیم به سبب راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در منطقه است.

وی با اشاره به بحران موجود همه کشورهای منطقه تصریح کرد: باوجوداینکه در منطقه همه کشورها دچار بحران جدی هستند اما جمهوری اسلامی ایران به سبب وجود مقام معظم رهبری دارای ثبات است.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری موردقبول همه مردم کشور هستند گفت: ملت ایران علاوه بر مسائل معنوی در مسائل سیاسی نیز پیرو ایشان هستند.

لاریجانی با تأکید بر لزوم ادامه راه شهدا عنوان کرد: پیروی از راه شهدا تنها با پاسداری انقلاب اسلامی محقق می‌شود که یکی از ارکان مهم این انقلاب پاسداری از ولایت‌فقیه است.

وی با اشاره به نقش هدایت‌های مقام معظم رهبری در حل مسائل کلی کشور و مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: هدایت‌های مقام معظم رهبری چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل خارجی و معضلات منطقه‌ای راهگشا است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ملت ایران همواره از تفکر حمایت از مظلومان به‌عنوان راهبرد اساسی خود یادکرده است گفت: در مسائل عراق و لبنان نیز هدایت‌های مقام معظم رهبری شرایط منطقه را تغییر داد.

لاریجانی افزود: زمانی که داعش عراق را اشغال کرده و هیچ کشوری حامی ملت مظلوم عراق نبود این ایران بود که به تنهایی از آن حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که از مردم مظلوم مصر و فلسطین دفاع کرده است از مردم مظلوم یمن نیز حمایت و دفاع می‌کند.

رئیس مجلس ملت یمن را مردمی با عقبه تاریخی و تمدنی قوی عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین خصوصیت مردم یمن نفرت آنان از آمریکا و اعمال این کشور در منطقه است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود گفت: یادواره‌های شهدا سبب بیداری جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ادامه راه شهدا و انتقال پیام آنان به نسل جدید، گفت: شهدا راه درست را به جامعه نشان می‌دهند.

رئیس مجلس  با اشاره به اینکه ‌اسلام دغدغه همیشگی شهدا بود‌ عنوان کرد: بر همین اساس دغدغه ما نیز باید اسلام باشد؛ بر همه ما لازم است تا راه اسلام را بشناسیم.

لاریجانی شهرستان شاهرود را شهر علم و تقوا نامید و خاطرنشان کرد: حضور در جمع مردم شاهرود که همواره به علما و بزرگان متکی بوده‌اند سبب افتخار است.

وی با اشاره به اینکه باید شگردهای کشورهای استکباری را بشناسیم گفت: شناخت استکبار، میراث مهم شهدا برای ما است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon