اختصاص ردیف اعتباری به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان در ۳۱ استان کشور


اختصاص ردیف اعتباری به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان در 31 استان کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امسال اتفاقی که در حوزه زنان افتاد این است که در قانون بودجه ۹۴ در ۳۱ استان بودجه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در حوزه زنان ردیف اعتباری گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، شهیندخت مولاوردی شامگاه پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های امسال ما بحث توانمندسازی بانوان است که اعتبار مشخصی در این زمینه هنوز تعیین نشده است.

وی افزود: در سال گذشته 31 گزارش تحلیلی از وضعیت امور زنان و خانواده در سفرهای استانی توسط دفتر امور زنان ریاست جمهوری آماده شد که به استحضار  رئیس جمهور رسانده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در سال 94 در امور زنان برنامه مشخصی تعیین شده است، تصریح کرد: امسال اتفاقی که در حوزه زنان افتاد این است که در قانون بودجه 94 در 31 استان بودجه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در حوزه زنان ردیف اعتباری گرفته است که این بودجه در سال گذشته در قانون بودجه نبود.

مولاوردی بیان کرد: در زمینه امور زنان با وزارت کشور تفاهم نامه‌ای امضا شد و منتظر تخصیص اعتبار آن در سال 94 هستیم که این تفاهم نامه در اولویت تخصیص است و اعتبارات فقط در استان‌ها دید شده که با همکاری وزارت کشور یک حرکت رو به جلو و جدی در زمینه امور زنان و خانواده‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به کانون‌های فرهنگی اجتماعی زنان، افزود: در زمینه کانون‌های فرهنگی زنان و توجه به فروش صنایع دستی و بازارچه‌های خود اشتغالی باید برنامه‌های مشخص تر از این داشته باشیم و در صورت اجرا امسال در این زمینه در امور زنان تحرکی خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاون امور زنان و خانواده پیگیر برنامه‌های وزارت خانه‌ها است و در مواردی که نیاز به اقدام ضروری است شناسایی می‌کنیم تا وظایف به درستی و با سرعت انجام پذیرد.

مولاوردی با اشاره به اینکه در زمینه پیگیری مسائل بررسی راهبردی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این راستا دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت خانه‌های مختلف 20 تفاهم نامه به امضاء رسانده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: با وزارت بهداشت نیز تفاهم نامه امضا کرده‌ایم و همچنین با وزارت راه و شهرسازی در رابطه با سکونت‌های غیر رسمی  تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که برنامه‌های مطلوبی در دست اقدام است.

مولاوردی بیان کرد: هدف ما جلب توجه است با توجه به این اعتباراتی که در دست است نمی‌توانیم کاری که انتظار و اقدام انقلابی است در این زمینه انجام دهیم بلکه با اقدامات انجام شده سعی می‌کنیم جلب توجه در حوزه امور زنان و خانواده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و سیاست‌های انقباضی دولت در سال 93 و 94 طوری نبود که اقداماتی که انتظار داریم داشته باشیم ولی در برنامه ششم توسعه دوباره این وضعیت را باید احیا کنیم و دستگاه‌ها ملزم هستند برنامه‌هایی در حوزه امور زنان و خانواده انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: امسال نیز در حوزه‌های مختلف به ویژه دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج نیز برای زنان روستایی و عشایری تدابیری اندیشیده و بررسی‌های انجام شده است.

مولاوردی بیان کرد: در بحث صنایع دستی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه‌ای و معاونت فناوری ریاست جمهور درباره ساماندهی مشاغل این حیطه بعد بازاریابی، فروش و محصولات بازار محور درسال 94 اقداماتی در حال انجام است و با توافق در مذاکرات امید است به یک رونق اقتصادی برسیم و با برداشتن تحریم‌ها قطعا تاثیر مطلوبی را در امور زنان شاهد هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در کنار حل مشکلات نیاز به یک همدلی و همزبانی است که از این ظرفیت و مشارکت‌های مردمی بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم، بیان کرد: مهم‌ترین برنامه این نهاد در بحث اشتغال، توانمندسازی اقتصادی و افزایش درآمدهای زنان است نه به معنای استخدام دولتی که شرایط این گونه نیست ولی برنامه‌های مختلفی را با اولویت مناطق محروم، زنان سرپرست خانوار و اشتغال دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و گردشگری برنامه ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon