امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه است


امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه است

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر امور خارجه و رئیس انجمن علوم سیاسی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران امنیت خود را خودش تآمین می‌کند، گفت: ایران امن ترین کشور در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید کاظم سجادپور شامگاه پنجشنبه در اختتامیه همایش بین‌المللی امنیت انسانی در غرب آسیا اظهار داشت: ابتدا باید بررسی کنیم و ببینیم که غرب آسیا کجاست و چه کشورهایی در غرب آسیا هستند.

وی افزود: کشورهای عراق، سوریه و خاورمیانه در غرب آسیا قرار دارند وبرخی از این کشورها در حال حاضر به دست انسان دچار بروز مشکلات و خطراتی شدند.

 رئیس انجمن علوم سیاسی ایران گفت: مسئله امنیت امروز مسئله تمام دنیا شده است و در حال حاضر تنها امنیت در آسیای غربی مطرح نمی‌شود.

سجادپور افزود: از نظر کارشناسان آسیای غربی امروز خیلی به هم پیوسته شده است و این پیچیدگی بیش از حد هیچگاه مفید نیست و دچار بروز مشکلاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: تاریخ بشر هیچگاه اینقدر به هم پیوسته نشده بود و در حال حاضر مسئله آسیای غربی در حال پوست اندازی است.

مشاور وزیر امور خارجه و رئیس انجمن علوم سیاسی ایران گفت: در حال حاضر دنیای عرب دچار فلج استراتژیک شده است و بازیگری در این دنیا وجود ندارد و تنها عامل و کسی که در دنیای عرب وجود دارد کشور عربستان است که به عنوان بازیگر در یمن حمله می‌کند.

سجادپور افزود: بازیگری عربستان در یمن بازی پخته‌ای نیست و روزی به ضرر آن تمام می‌شود و در حال حاضر از این نوع بازی خود بسیار خوشحال است.

وی بیان کرد: امنیت بعدی ترکیبی است و حفظ امنیت در ایران در کنار کاری عملی یک کار علمی است و پرسش علوم مختلف در حال حاضر باید این باشد که ایران که در منطقه‌ای ناآرام قرار گرفته است، چگونه امنیت خود را حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش بسیار مهم است زیرا این همایش‌ها مباحث مختلف منطقه را بررسی می‌کند و امید است روزی شاهد باشیم که در هیچ کشوری جنگ و خونریزی نباشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon