چمران: مدیریت شهری آمادگی مدیریت و بازسازی پارک پردیسان را دارد


چمران: مدیریت شهری آمادگی مدیریت و بازسازی پارک پردیسان را دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست، پارک پردیسان که در میان شهر تهران است را برای استفاده عموم ملت آزاد کند و ما آمادگی مدیریت و بازسازی آن را داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران در سخنرانی خود در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ماه رجب و ولادت امیرالمومنین علی علیه‌السلام اظهار داشت: نهم اردیبهشت‌ روز شوراهاست؛ در این روز در سال 1358 حضرت امام فرمانی صادر کردند که شوراها شکل بگیرند.

وی اضافه کرد: شوارها مدیریت‌های محلی هستند که از حکومت مرکزی و سیاست‌های کلی جدا بوده و به صورت مستقل در مسیر سیاست‌های نظام و دولت، مدیریت محلی را برعهده دارند که در حقیقت این کار، سپردن کارِ مردم به خود مردم است.

چمران با بیان این‌که در قرآن و روایات موارد فراوانی در خصوص شوراها داریم و البته سنت دیرین ایرانیان نیز استفاده از شوارهای محلی بوده است، تصریح کرد: در قانون اساسی 7 اصل و ماده درباره شوراهاست، همچنین در قانون مصوب مجلس در سال‌های 61، 75 و 82 در باره شوراها قانون کاملی تدوین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 15 سال است که از عمر شوراها می‌گذرد ادامه داد با تشکیل شوراها، تحولی در شهرها و روستاها شکل گرفته است، بارِ انتخاب شهردار از دوش دولت و وزارت کشور برداشته شده است و مردم مسئولیت اداره و مدیریت شهرها را بر دوش گرفته‌اند و به خوبی هم انجام شده است، چون مردم به مسائل داخلی شهر آگاه‌ترند و امیدواریم با همدلی دولت و شهرداران مدیریت شهرها به خوبی انجام شود.

چمران با بیان اینکه در تهران تحول خوبی بعد از شروع شوراها ایجاد شده است و تلاش ما اجرای برنامه 5 ساله دوم و چشم‌انداز 20 ساله‌ای است که برای شهر تهران به تصویب رسید گفت: تهران مشکلات زیادی دارد و از آنها رنج می‌برد که این مشکلات باید در طول یک برنامه مدون با همت مردم، شوراها، شهرداری، مجلس و دولت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه تلاش، فکر و مبنای ما بر مبنای تفکر جهادی است اضافه کرد: تلاش ما بر اصلاح حمل و نقل عمومی و استفاده هر چه بیشتر از متروست که فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت است تا خطوط متروی تهران به پایان برسد و سرعت ساخت مترو هتل ها از سرعت ساخت جهانی آن بیشتر است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در اتوبوسرانی نیز تلاش داریم تا میزان استفاده از اتوبوس‌ها را با توجه به وسعت خیابان‌های تهران گسترش دهیم، گفت: گسترش فضای سبز خصوصی و عمومی را در دستور کار داریم؛ همچنین نوسازی بافت‌ فرسوده تهران را نیز در برنامه داریم،  تهران بافت فرسوده زیادی دارد و در مقابل زلزله‌ها تاب مقاومت ندارد.

چمران با بیان اینکه تهران زلزله‌خیز است و هم در شمال و هم در جنوب گسل فعال دارد خاطرنشان کرد: این خطر همیشه بیخ گوش تهران است، میزان گسترش بافت‌ فرسوده تهران 4 هزار هکتار است که تا 12 هزار هکتار هم می‌توان برآورد کرد و این خطر بزرگی است که توفیق چندانی برای رفع این محرومیت هم نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: میزان سرانه فضای سبز تهران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، 2.2 متر بوده است که در سال 84، به 5.8 متر و الان 12.5 مترمربع است؛ البته این میزان جدای از 38 هزار هکتار کمربند سبز تهران است، استاندارد برای تهران 15 متر مربع است ولی ما در برنامه دوم باید به 17.5 متر مربع برسم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در موضوع بوستان‌های جنگلی، 1400 هتکتار فضای جنگلی در شمال بزرگراه شهید بابایی به رهنمود مستقیم رهبر معظم انقلاب در 17 اسفند آزادسازی شد که شهرداری و مدیریت شهری تهران، ظرف سه روز این بوستان را در اختیار گرفتند و در مدت کوتاه تا 13 فروردین آماده کردند و در اختیار مردم قرار دادند؛ ما هم نام آن را بوستان «یاس فاطمی» گذاشتیم چون در سالی بود که مزین به نام حضرت زهرا سلام‌الله علیهاست.

چمران تصریح کرد: امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست پارک پردیسان که در میان شهر است را برای استفاده عموم ملت آزاد کند و ما آمادگی مدیریت و بازسازی آن را داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon