کنفرانس ۴ روزه بازسازی سوریه در دمشق


کنفرانس 4 روزه بازسازی سوریه در دمشق

خبرگزاری تسنیم: کنفرانس بازسازی سوریه با حضور کارشناسان عربی و خارجی در دمشق پایتخت سوریه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، نشست چهار روزه بین المللی بازسازی سوریه با عنوان "سوریه به سوی بازسازی" در دمشق آغاز به کار کرد.

در این نشست محمد رضا شیبانی سفیر ایران در دمشق گفت: ما آمادگی کامل خود را برای کمک به ملت سوریه در بازسازی آن اعلام کرده ایم ما در مبارزه ملت سوریه با تروریسم جهانی در کنار آن هستیم

حمایت مفتی سوریه از مواضع کوبنده بشار الجعفری علیه سعودی‌ها

احمد بدر الدین حسون مفتی سوریه در سخنانی گفت: سوریه امروز مانند سوریه چهار سال قبل نیست سوریه امروز پیروز شده است و پایداری کرده و به دنیا آموخته است که اگر صد کشور جمع شوند تا ملتی را شکست دهند این ملت با تکیه بر خداوند و در پرتو رهبر و ارتش خود بر این صد کشور غلبه خواهد کرد.

وی خطاب به اروپایی ها افزود: شما در صنعت رشد کردید اما انسانیت خود را از دست دادید به رفاه رسیدید اما سعادت را از دست دادید.رفاه با پول حاصل می شود اما سعادت و خوشبختی از قلب و دل ها نشات می گیرد.لذا هنگامی که روزی در قلب اروپا گفتم اگر کعبه ما را ویران کنید و ما را کنار بزنید و کلیساهای ما را ویران کنید برای ما قابل هضم تر از این است که کودکی را بکشید.کعبه را ما بنا نهاده ایم و کلیساها را ما بنا کردیم و اگر امروز ویران شود آن را فرزندان و نوه های ما خواهند ساخت اما اگر کودکی را بکشید حتی اگر یک کودک را، به خالق آن تعدی کرده اید انسان را خداوند خلق کرده است و ملعون و لعنت شده است کسی که خلق شده خدا را نابود کند.

وی ضمن تمجید از مواضع بشار الجعفری نماینده سوریه در شورای امنیت و پاسخ کوبنده وی به سعودی ها که به دخالت در امور سوریه روی آورده است بیان کرد: از شیر غرانی که در سازمان ملل خروشید و گفت هر دستی که به سوی سوریه دراز شود را قطع می کند، تقدیر می کنم.

حسون تاکید کرد: آنچه در موصل و الرمادی و در دجله و فرات از قتل هزاران نفر دیدیم و آنچه در الرقه و حومه حلب و برخی مناطق و روستاها و نیز آنچه در لیبی و نیز با قبطی ها دیدیم و آنچه امروز در سینا می بینیم همه اینها را آنها(سعودی ها) ساختند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در نشست بازسازی سوریه افزود: سوریه امروز پیروز شده و میزبان شما عزیزان است.شما که به رسانه های دروغ پرداز که همه تلاش آنها در راستای تخریب وجهه این کشور و رهبر و  ارتش آن است. رهبر ما حامی صلح است.ارتش ما را متهم به کشتن کودکان می کنند در حالی که نیروهای ارتش به خاطر یک کودک زخمی می گریند و نیز هنگامی که یک مسجد و کلیسا را ویران می بینند متاثر می شوند.

تقدیر رئیس دانشگاه دمشق از شرکت کنندگان

در این نشست محمد حسان الکردی رئیس دانشگاه دمشق نیز از حضور شرکت کنندگان تقدیر کرد و این شرکت کنندگان را دوستان واقعی سوریه و تلاش آنها را راهکار خروج از بن بست سوریه دانست.

سفیر ارمنستان: سوریه بر بحران غلبه خواهد کرد

آرشاک پولادیان سفیر ارمنستان در سوریه نیز بیان کرد: تحولات خطرناک که سوریه بیش از چهار سال با آن دسته و پنج نرم می کند سبب ویرانی بیشتر مناطق سوریه شده است.سوری ها با ایستادگی و پایداری خود به جهانیان الگوی پایداری معرفی کردند.وی افزود: ما مطمئن هستیم که سوریه بر این بحران غلبه خواهد کرد و به بازسازی روی خواهد آورد.

سفیر ارمنستان در سوریه بیان کرد: ارمنستان تولات سوریه را از ابتدا دنبال می کند و بارها درباره آن ابراز نگرانی کرده است.وی به همزمانی این نشست با صدمین سالروز کشتار ارامنه به دست عثمانی ها اشاره کرد.

نشست دمشق چهار روزه است و در آن محورهای مربوط به کشتار، موارد نقض حقوق بشر علیه ملت سوریه و بازسازی و پرونده مفقودین و اهمیت آشتی در بازسازی بررسی می شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی