طرح غرب برای تبدیل درگیری ها به درگیری طایفه ای در سوریه شکست خورد


طرح غرب برای تبدیل درگیری ها به درگیری طایفه ای در سوریه شکست خورد

خبرگزاری تسنیم: وزیر آشتی ملی سوریه تاکید کرد که هدف از تمامی طرح هایی که در منطقه اجرا می شود، فقط یک چیز است و آن تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

«علی حیدر» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق با اشاره به اینکه هدف تمامی طرح هایی که در منطقه اجرا می شود، تامین منافع رژیم صهیونیستی است، گفت که برخی کشورها سعی کردند منطقه را بر اساس منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی از نو ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد که غرب می خواست درگیری در سوریه را به درگیری طایفه ای و عشیره ای تبدیل کند اما این طرح با شکست مواجه شد و این را ملت سوریه در طول سالهای بحران و جابه جایی و پناهندگی از این استان به استان دیگر ثابت کرد.

حیدر اظهار داشت که آنچه امروز در یمن رخ می دهد، نمونه ای از درگیری های منطقه ای و بین المللی و مرتبط با بازسازی و تشکیل مجدد منطقه بر اساس تمایلات غرب است.

بر اساس این گزارش، هیأتی از جمهوری آفریقای جنوبی روز پنج شنبه از وزارت آشتی ملی در دمشق بازدید کرد تا از تجربه سوریه در خصوص آشتی های محلی که در بیش از 50 منطقه در سوریه موفقیت کسب کرده است، استفاده نمایند.

وی همچنین در دیدار با هیأتی از جمهوری آفریقای جنوبی تصریح کرد: مشکل غرب این است که از ما می خواهد دست از حقوق خود بکشیم و بگذاریم سوریه تضعیف شود و دیگر نتواند حقوق خود را پس بگیرد.

این هیأت تاکید کرد که هدف از این سفر کسب اطلاع بوده است همچنانکه مجموعه سوالاتی درباره روش حل و فصل امور مناطق و شیوه تحقق آشتی های محلی مطرح بود و این هیأت قصد داشت از افق روند سیاسی در سوریه و راه حل سیاسی اطلاع کسب نماید.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان