عربستان مانع اتحاد و همدلی مسلمانان منطقه شده است


عربستان مانع اتحاد و همدلی مسلمانان منطقه شده است

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی قوه قضائیه گفت: در حال حاضر کشور عربستان مانع اتحاد و همدلی مسلمانان منطقه شده است.

آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خلخال در رابطه با حمله عربستان به مردم یمن اظهار داشت: مردم یمن تصمیم گرفته‌اند که کشورشان را مستقل اداره کرده و برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و در مقابل عربستان با دفاع از صهیونیست به مردم غیرنظامی و بی‌دفاع یمن حمله‌ور شده است و این تعرض به مردم مظلوم یمن دوام نخواهد داشت و به زودی حملات آل‌سعود به شکست منجر می‌شود.

مشاور عالی قوه قضائیه با اشاره به فرار رئیس جمهور مستعفی یمن افزود: رئیس جمهور سابق یمن مردمی نبوده و با بیگانگان در برابر کشورش متحد شده و با حمایت غرب و اسرائیل بر علیه مردم یمن کار کرده است که در نهایت این امر منجر به فرار وی شد.

شبیری زنجانی بیان کرد: حمایت بیگانگان و غرب از رئیس جمهور مستعفی با این هدف بوده که بر کشور یمن  مسلط شوند اما غافل از اینکه مردم را در حکومت‌های دینی، با زور و اسلحه نمی‌توان جذب کرد و ملت یمن با مقاومت و ایستادگی ثابت کردند که زور نمی‌پذیرند و دیگران نمی‌توانند برایشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه عربستان دقیقا به نفع و سود رژیم غاصب صهیونیستی حرکت می‌کند، گفت:  پیش از این هم خاندان آل‌سعود به حمایت و استقبال از اهداف شوم اسرائیل رفته بودند و عربستان با حمله نظامی به یمن این مهم را تایید کرد که هر کجا مسلمانان خواسته‌اند متحد و همسو حرکت کنند، عربستان ممانعت کرده و مانع از اتحاد و همدلی مسلمانان شده‌اند و خاندان آل‌سعود از افرادی طلب کمک کرده‌اند که علیه مسلمانان ایستاده است.

شبیری زنجانی تصریح کرد: فکر اشغالگری عربستان به کشورهای همسایه دوام نخواهد داشت و حکومتی که غاصب بوده نمی‌تواند مقابل نیروی مردمی ایستادگی کند.

مشاور عالی قوه قضائیه اظهار کرد: عربستان با به راه انداختن "جنگ طوفان قاطعیت" چند صباحی طول نمی‌کشد با شکست مواجه می‌شود چرا که در هر صورت فطرت‌ها تابع حق هستند و یمن برای حق، در مقابل تجاوز آشکار عربستان دوام آورده است.

شبیری زنجانی با دفاع از کودکان مظلوم و بی‌دفاع یمن تصریح کرد: حقوق بشر کوچک‌ترین وجدان را در برابر کودکان بی‌دفاع یمن از خود نشان نداده و مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایت اسرائیل غاصب و عربستان سکوت کرده‌اند، سازمان ملل در مقابل کشورهای منطقه، با استفاده از منشور حقوق بشر، حقوق واقعی‌شان را پایمال می‌کند و این نقض حقوق بشر آشکارا در موضع‌گیری‌های این سازمان دیده می‌شود.

وی بیان کرد: دنیا متوجه شده که سازمان حقوق بشر به دروغ دم می‌زند، سازمان حقوق بشر در موارد مشابه از صهیونیست و رژیم اشغالگر اسرائیل تبعیت می‌کند و به یقین مردم یمن پیروز این میدان هستند.

مشاور عالی قوه قضائیه گفت: به آشکار پول و ثروت عربستان و اسرائیل در راه کشتار و غارت مسلمانان هزینه می‌شود و رژیم‌های غاصب می‌خواهند با قتل و غارتگری حکومت را به دست بگیرند و با کمک یکدیگر برای نقض آشکار حقوق مردم مظلوم و بی‌دفاع و مسلمان یمن حمله‌ور شده‌اند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon