اجرای طرح احیای تالاب بختگان اولویت سفرهیئت دولت به فارس باشد


اجرای طرح احیای تالاب بختگان اولویت سفرهیئت دولت به فارس باشد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب بختگان و تاثیرمنفی خشک شدن آن در منطقه گفت: احیای این تالاب به عنوان دومین تالاب بزرگ کشور در اولویت سفرهیئت دولت به استان فارس باشد.

محمدمهدی شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شیراز، با تاکید بر اجرای طرح احیای تالاب بختگان اظهار داشت: خشک شدن دریاچه بختگان تاثیر بسیار نامطلوبی در این منطقه داشته که از تهدیدآمیزترین آن وزش‌ بادهای نمکی بر روی زمین‌های کشاورزی اطراف تالاب است.

شرفی بیان کرد: احیای تالاب بختگان از مطالبات جدی مردم شهرستان استهبان و سایر شهرستان‌های اطراف این تالاب است که باید مورد توجه دولتمردان و مسئولان متولی از جمله محیط زیست  قرار گیرد.

فرماندار شهرستان استهبان با اشاره به بازدید سخنگوی دولت از این تالاب در سال گذشته افزود: در این بازدید وعده داده شد اعتباری ویژه برای احیای این تالاب اختصاص یابد که درخواست ما نیز عملیاتی شدن این مصوبه و احیای تالاب بختگان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان استهبان خاطرنشان کرد: به طور قطع احیای تالاب بختگان بازگشت حیات وحش به منطقه، جلوگیری از خشکی بزرگترین انجیرستان‌های دیم جهان در اطراف این تالاب و احیای زمین‌های کشاورزی را به‌دنبال دارد.

فرماندار شهرستان استهبان همچنین با اشاره به طرح‌های عمرانی فعال در این شهرستان گفت: بسیاری از این طرح‌ها امسال و سال آینده به اتمام می‌رسد که  تامین اعتبار آن در سفر هیئت دولت پیش‌بینی شده است.

شرفی به طرح‌های اولویت‌دار شهرستان استهبان برای جذب اعتبار در سفر هیئت دولت اشاره و از مهم‌ترین آن را اجرای طرح انتقال آب از سد روبال به استهبان،تخصیص اعتبار در تکمیل راه آهن شیراز‌-استهبان، نی‌ریز به گلگهر، تکمیل جاده دو بانده دوراهی فسا به استهبان و تکمیل پروژه فاضلاب این شهر عنوان کرد.

فرماندار شهرستان استهبان همچنین با اشاره به پیشرفت 90 درصدی بیمارستان 132 تخت خوابه این شهرستان تصریح کرد: این طرح نیز نیازمند اعتبار پایانی برای تکمیل،تجهیز و بهره‌برداری در سال‌جاری است.

شرفی بیان کرد: تکمیل ساختمان دانشگاه دولتی، تصفیحه‌خانه و اجرای فاضلاب شهری استهبان نیز نیازمند اعتبار است که در سفر هیئت دولت به استان فارس پیش‌بینی تامین اعتبار آن شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon