سقوط ۱۹ دلاری قیمت طلا در آخرین روز هفته گذشته

سقوط 19 دلاری قیمت طلا در آخرین روز هفته گذشته

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در جریان معاملات روز گذشته ۱۹ دلار کاهش یافت و به پایین ترین رقم در بیش از یک ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش سهام در بازارهای جهانی، موجب کم شدن علاقه سرمایه گذاران به بازار طلا شده، فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم در بیش از  یک ماه اخیر رسید و برای سومین هفته متولی افت کرد. این در حالی بود که ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت ها نوسان بیشتری را تجربه نکند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات با 19 دلار و 30 سنت کاهش به 1175 دلار رسید. این میزان کاهش، شدید ترین افت قیمت فلز زرد در طی یک جلسه از 6 مارس تاکنون بود.
قیمت طلا در این هفته 2.2 درصد برابر با 26 دلار افت داشت که بیشترین کاهش هفتگی در 7 هفته گذشته محسوب می شود.
ارزش سهام های جهانی رو جمعه به بالاترین رقم تاریخی خود رسیدند.
بیل اونیل، تحلیلگر بازار طلا گفت: «این رشد ارزش سهام تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.» وی خاطر نشان کرد، مقادیر زیادی سرمایه در حال سرازیر شدن به سوی سهام های اروپایی و ژاپنی است.
این کاهش قیمت طلا در حالی بود که پس از انتشار آمارهایی ضعیف در مورد ثبت سفارش کالاهای بادوام در آمریکا، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز به نزدیکی پایین ترین رقم 3 هفته اخیر رسید. این آمارهای ضعیف نشان داد که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی نیست تا فدرال رزرو نرخ بهره را بالا ببرد.
اکنون تمام توجهات معطوف نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکاست تا سرنخ هایی از زمان افزایش نرخ بهره به دست آید. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت خواباندن سرمایه در بازار طلا را افزایش می دهد و ارزش دلار را نیز بالا می برد.
انتهای پیام/ 102

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه