سود بانکی باید در بازار رقابتی تعیین شود نه دستوری


سود بانکی باید در بازار رقابتی تعیین شود نه دستوری

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی تهران گفت: در اتاق بازرگانی این اتحاد وجود دارد که همه موارد اقتصاد باید براساس بازار رقابتی ایجاد شود و نرخ سود بانکی از این قانون مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مسعود خوانساری در حاشیه هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی تهران با بیان اینکه مشکلات اساسی اقتصاد کشور این است که به بخش خصوصی کمتر توجه می‌شود گفت: برای نجات اقتصاد باید بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم که بتوانیم در کنار دولت به وظیفه بزرگی که بر دوش ما قرار گرفته عمل کنیم.

وی افزود: انتخابات اتاق بازرگانی این دوره از لحاظ تعداد شرکت کننده در انتخابات بی‌نظیر بود و فعالان بخش خصوصی تغییرات در شرایط اتاق را خواستار شدند.

خوانساری گفت: همه ما سوگند یاد می‌کنیم که با تمام تلاش خود برای ارتقای بخش خصوصی و اتقاق بازرگانی تلاش کنیم.

وی افزود: در فاصله زمانی بین انتخابات بین 18 اسفند سال گذشته تا برگزاری اولین جلسه هیئت نمایندگان در سال جاری، با تفاهم لوزان به عنوان اولین گام توافق امیدهای زیادی در بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد: اقتصاد کشور نیازمند خروج از رکود، رشد اقتصادی مثبت و دسترسی به بازارهای جهان است.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی چه برنامه‌ای وجود دارد گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد بسته‌ای مالی و بیمه‌ای هستیم تا سرمایه‌گذاران خارجی با اطمینان بیشتری برای فعالیت‌های اقتصادی خود در کشور ترغیب شوند.

 خوانساری افزود: از دولت انتظار می‌رود که در سال جدید به قول و قرارهای خود به بخش خصوصی در زمینه تقویت فعالیت‌های آنها عمل کند و این بخش را به عنوان یک منتقد در کنار خود داشته باشد. 

رئیس اتاق بازرگانی در ارتباط با تغییرات احتمالی در تعداد کمیسیون‌های اتاق بازرگانی به تسینم گفت: به طور قطع تغییراتی در تعداد کمیسیون اتاق بازرگانی تهران صورت می‌گیرد و ضابطه‌مند می‌شود. برای بخش کشاورزی نیز که در سال گذشته تغییرات مشخصی داشتیم برنامه‌های جدیدی وجود دارد.

خوانساری در ارتباط با تعیین نرخ سود بانکی گفت: ما اعتقاد داریم که سود بانکی در بازار باید به صورت رقابتی تعیین شود و مشکلی برای کاهش نرخ سود بانکی نداریم. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه