جنایت دوگانه آل سعود؛ کشتار غیرنظامیان و جلوگیری از امدادرسانی به مردم


جنایت دوگانه آل سعود؛ کشتار غیرنظامیان و جلوگیری از امدادرسانی به مردم

خبرگزاری تسنیم: سعودی‌ها در یمن همچنان چنگ و دندان خود را آشکار کرده و به تجاوزات وحشیانه علیه ملت مظلوم یمن ادامه می دهند، تجاوزی که تنها محله های مسکونی و غیرنظامیان که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، هدف قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، تجاوزات سعودی ها در یمن حد و مرز ندارد و آنها حتی هر چیز ممکنی که ملت یمن به آن نیاز دارد اعم از جیره غذایی، دارویی و غیره را نابود می کنند و گذشته از آن همچنان این کشور را در محاصره دریایی، هوایی و زمینی خود قرار داده و اجازه عبور هیچ گونه کمک انساندوستانه اعم از غذا و دارو به یمن و انتقال مجروحان را نمی دهند.

این کینه بزرگی که هواپیماهای آل سعود بر سر کودکان یمن و زنان آن خالی می کنند تا خرابی و ویرانی برای اهالی مظلوم این کشور بر جای گذارند و در همین راستا هواپیماهای تجاوزگر سعودی به 2 هواپیمای ایرانی حامل کمک های انساندوستانه و دارویی اجازه فرود در یمن را ندادند.

حجم ویرانی ها و تعداد شهدا هرگز ملت یمن را از تحقق اهداف اساسی خود که مهم ترین آن آزادسازی کشور از وجود گروه های تکفیری و افراد مسلح القاعده است، بازنمی دارد، این هدفی که بنا به گفته «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

البخیتی در اظهاراتی به پایگاه العهد بر آمادگی ملت یمن برای مقابله با این تجاوزگری وحشیانه تاکید و اشاره کرد که ارتش یمن با یاری کمیته های مردمی اغلب استان ها را تحت کنترل خود دارد و در حال سیطره مجدد بر مناطق جدیدی است که در نتیجه تجاوزگری سعودی ها به دست القاعده افتاده است و آخرین مورد آن نیز اردوگاه کوفل و لشگر 35 است.

عربستان از تکرار سناریوی 2010 هراس دارد

البخیتی افزود که عربستان سعودی در حال حاضر دچار نوعی سردرگمی و خشم از عدم تحقق هیچ هدفی در یمن شده است زیرا تجاوزات سعودی ها نه تنها هیچ هدفی را محقق نکرد بلکه باعث وحدت ملت یمن شده و محبوبیت مردمی همپیمانان سعودی در یمن را تحت تاثیر قرار داده است.

در همین رابطه عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در مصاحبه با پایگاه العهد گفت که عربستان امروز در باتلاق گیر افتاده است و اگر جنگ را متوقف کند در آن صورت همپیمانان آن در یمن زیان خواهند دید و اگر جنگ استمرار یابد در آن صورت نیز شکست سنگینی متحمل شده و سناریو 2010 تکرار می شود.

البخیتی افزود: از دیدگاه ملت یمن تجاوزات سعودی ها ادامه دارد همچنانکه محاصره دریایی و هوایی متوقف نشده است و سعودی ها همچنان از ورود کمک های انساندوستانه برای نجات مجروحان و انتقال زخمی ها ممانعت می کنند.

وی در پایان از ایفای نقش ایران در ارسال کمک های انساندوستانه قدردانی کرد و ابراز شگفتی نمود که چرا کشورهای غربی عربستان را برای رفع محاصره ملت یمن تحت فشار قرار نمی دهند.

برخی مناطق به طور کامل تخریب شده‌اند

تجاوزات سعودی همه چیز اعم از مدارس، دانشگاه ها، فروشگاه ها و داروخانه ها را نابود کرده و هیچ چیزی برای ملت یمن و پناهگاهی برای آنها و مکانی برای مداوای مجروحان باقی نمانده است.

«امل المآخذی» رئیس مرکز حقوق بشر یمن با اعلام این مطلب تاکید کرد که ملت یمن با محاصره و گرسنه سازی بی سابقه ای مواجه است.

وی تصریح کرد که برخی مناطق به طور کامل نابود شده است و نیازمند کمک‌های انساندوستانه در تمامی زمینه‌هاست، شکایت‌های زیادی به تعدادی از سازمان‌های حقوقی و انسانی بین المللی ارائه شده اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی از تمامی سازمان‌های رسیدگی به امور انسانی و بین المللی برای کمک به ملت یمن و اعمال فشار بر عربستان جهت متوقف کردن تجاوزات ظالمانه علیه یمن درخواست کرد.

این مسئول یمنی در واکنش به عدم اجازه به هواپیماهای کمک رسانی ایران برای فرود در یمن نیز اظهار داشت که سعودی‌ها به هیچ گونه فشار و مصیبت هایی که ملت یمن با آن مواجه است، اعتنایی ندارند و تنها به جنایت‌ها و تجاوزات خود علیه ملت بی دفاع یمن ادامه می دهند؛ به نفع منافع تجاوزکارانه سعودی نیست که کمک‌های انساندوستانه به دست ملت یمن برسد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان