ایجاد ممنوعیت برای دستگاه‌های اجرایی در خرید تولیدات خارجی

ایجاد ممنوعیت برای دستگاه‌های اجرایی در خرید تولیدات خارجی

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس جمهور گفت: برای دستگاه‌های دولتی، ممنوعیت ایجاد کردیم تا اگر مشابه محصولات خارجی در داخل وجود دارد، تولیدات داخل را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از رویکردهای نظام است و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از پشتوانه‌های توسعه نظام اسلامی است. 

وی افزود: برای اینکه این توسعه محقق شود در بخشی از این حمایت‌ها باید منابع مالی جدیدی ایجاد کرد که خوشبختانه در بودجه‌‌های سال 93 و 94 منابع خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو سال گذشته از 25 میلیارد تومان به بیش از 1500 میلیارد تومان افزایش یافته که رقم خوبی است؛ وظیفه این صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. 

جهانگیری با اشاره به ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز اضافه کرد: در جلسه هیئت امنای این صندوق مصوب شد برای شرکت‌های دانش‌بنیان وام ریالی در نظر گرفته شود و در معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم نیز حمایت‌هایی از این شرکت انجام می‌شود تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را در بازار داخل به فروش برسانند. 

وی با اشاره به برنامه‌های دولت از حمایت محصولات داخلی گفت: برای دستگاه‌های دولتی، ممنوعیت ایجاد کردیم تا اگر مشابه محصولات خارجی در داخل وجود دارد، تولیدات داخل را خریداری کنند البته باید در سال 94 باید جایزه صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات و مهندسی برگزار کرد. 

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در زمینه بوروکراسی‌های اداری شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات نیز افزود: بوروکراسی، خواست پژوهشگران نیست و در ایران یک واقعیت است و بخشی از مشکلات نظام اقتصادی دارای مشکلات اداری در کارهاست. جهت‌گیری ما این است که تسهیلات ارائه دهیم و از موانع تولید کم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:‌ امیدواریم بخشی از مجوزهایی که قابل لغو هستند را لغو کنیم، عزم دولت این است که همه موانع پیش روی صادرات کشور که قابل رفع است برطرف شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon