ساماندهی یارانه ثروتمندان آغاز شده است


ساماندهی یارانه ثروتمندان آغاز شده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را قبل از عید آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی ربیعی که در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ هیات دولت طبق مصوبه مجلس مقرر کرد که ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وی گفت: ما این ساماندهی را از 30هزار نفر شروع کردیم و تا 50هزار نفر و سپس 100هزار و 200هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصاً در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم که کسی که ماشین 170میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت: این یارانه حق من است.

وی افزود: در نخستین روز هفته کارگر، به‌سنت همیشگی پس از بیعت با امام راحل، خدمت حضرت‌عالی و مراجع بزرگوار رسیده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تنظیم روابط کارگر و کارفرما و ایجاد اشتغال در کشور به‌همراه گسترش بخش تعاون و آموزش مهارتی به افراد، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خداوند توفیق خدمت را به ما داد.

وی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب من به‌عنوان کارگر، عضو شورای عالی کار بودم و بعد از آن در ابتدای آغاز کار به‌عنوان وزیر خدمت مقام معظم رهبری رسیده و به ایشان عرض کردم، مردم‌سالاری دینی این است که کارگر به‌عنوان وزیر خدمت شما می‌رسد.

ربیعی تصریح کرد: ما از قبل انقلاب خدمت شما (آیت‌الله مکارم شیرازی) و آثار شما ارادت داشتیم و در مقابل جو مارکسیستی که در آن زمان حاکم بود، از نوشته‌های شما و مجلات مکتب اسلام استفاده می‌کردیم و حتی برادر من را به‌سبب داشتن آثار شما، بازداشت کردند. امروز نیز نیاز به روشنگری توسط مراجع عظام تقلید دیده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع نگاه ایرانیان به کار تغییر کرده است و مسائلی مانند برکت از ذهن مردم دور شده است، برخی به‌سبب قوانین و مقررات است و برخی به‌سبب تغییرات نظری، لذا نیازمند توجه مجدد به ارزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به آمار کارجویان در کشور، اظهار داشت: سال گذشته از 300هزار نفری که برای شغل معرفی کردیم، 100هزار نفر حاضر به شاغل شدن در شغل‌های پیشنهادی نشدند و این مشکلی است که باید حل شود.

ربیعی با اشاره به سردرگمی بحث رفاه در کشور، خاطرنشان کرد: مسئولیت حذف ثروتمندان از یارانه به‌عهده من گذاشته شده است و در این مسائل اقداماتی را شروع کرده‌ایم. در کشور بحث رفاه را اشتباهاً پیش رفتیم و با توزیع پول، در دام مسیر طی‌شده افتادیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم یک‌هزار میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند و این کار تا 2 یا 3 هزار میلیارد تومان جای افزایش دارد، به‌نظر من باید بهزیستی برای کمک گرفتن از مردم به مساجد برود.

وی افزود: سال گذشته بیش از 8 میلیون نفر را بیمه کردیم و آمار نشان می‌دهند که اینها فقرا و حاشیه‌نشین‌ها بودند. در طرح سلامت 70 درصد کار با ما است و سازمان تأمین اجتماعی غیر این، 35 میلیون و 500 هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنگام ورود به این کار، تأمین اجتماعی 5هزار میلیارد تومان کسری داشت، از طرفی به دفترچه بیمه ارزش گذشته‌اش را برگرداندیم و پارسال برای اینکه گران کردن خدمات را پوشش دهیم، 3هزار میلیارد تومان دیگر آوردیم و در این طرح سلامت، به‌طور گمنام فعالیت کردیم.

ربیعی هدف بهزیستی را انتقال تکیه از دولت به ملت عنوان کرد و گفت: ما 22 میلیون شغل داریم و نسبت شغل رسمی به غیررسمی، 2 به 1 است؛ امسال 600هزار بیمه جدید داشتیم. از سوی دیگر با هماهنگی رئیس جمهور، قرار را بر عدم افزایش یارانه و مقابله با فقر گذاشتیم.

به‌گزارش تسنیم، در این دیدار رئیس سازمان بهزیستی، رئیس بانک رفاه کارگران، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان استانی وزارت کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon