ممنوعیت ورود موتورسیکلت بنزینی به منطقه ۱۲ از ابتدای مهرماه


ممنوعیت ورود موتورسیکلت بنزینی به منطقه 12 از ابتدای مهرماه

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از محدودیت تردد همه خودروهای که دارای کلاس آلایندگی قرمز در کل شهر تهران و همه ساعات شبانه‌روز از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رحمت‌الله حافظی در جریان نشست اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اظهارداشت: براساس مصوبه شورای ترافیک ورود همه موتورسیکلت‌های بنزینی در منطقه 12 و بازار از اول مهر امسال ممنوع می‌شود. همچنین براساس مصوبه 7 شهریور سال 78 هیئت دولت، خودروها باید از منظر فرسودگی و آلایندگی طبقه‌بندی شوند براین اساسا ضمن فسودیگی کامیونها 20 سال، اتوبوس‌های برون شهری 12 سال و اتوبوس درون شهری 8 سال اعلام می‌شود و تردد همه خودروهای کلاس آلایندگی قرمز در کل شهر تهران از ابتدای مهرماه و در همه ساعات شبانه‌روز ممنوع اعلام می‌شود. 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:‌ از ابتدای مهر فعالیت‌های کامیونها با پلاک غیر تهران به جز کامیونهای عبوری در سطح مناطق 22 گانه ممنوع اعلام می‌شود. سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز موظف به پیگیری تبدیل 17 هزار تاکسی فرسوده به تاکسی‌‌های جدید از طریق شرکتهای داخلی و خارجی طی 10 ماه با اولویت خروج 6 هزار پیکان شده است. 

حافظی با بیان اینکه براین اساس هیچ پیکانی مجاز به تردد در اطراف طرح ترافیک نخواهد بود، گفت: شهرداری تهرانه از سال 88 موظف به تهیه پیوست زیست محیطی برای همه پروژه‌ها شده اما در این خصوص تعلل صورت گرفته و پروژه‌هایی چون تونل نیایش، صدر، توحید، و حتی پیاده‌راه 17 شهریور این پیوست اجتماعی را نداشته‌اند.

وی افزود: درباره جرم انگاری تخریب محیط زیست نیز از قوه قضائیه می‌خواهیم اگر قوانین دچار ضعف است آن را اصلاح کنند و در دستور کار خود قرار دهند. 

ادامه دارد

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon