بسته تشویقی جدید نوسازی بافت‌ فرسوده ابلاغ شد + جزئیات


بسته تشویقی جدید نوسازی بافت‌ فرسوده ابلاغ شد + جزئیات

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بسته جدید تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده را در سال ۹۴ تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبادالله فتح‌اللهی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه به تشریح بسته تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده شهر تهران پرداخت و اظهار داشت: براساس بسته تشویقی جدیدی که ابلاغ شده در حوزه عوارض تخریب و نوسازی در ساخت و سازهای مسکونی 50 درصد تخفیف برای پلاک‌های کمتر از 100 مترمربع در پروانه‌های انفرادی و پلاک‌های بیشتر از 300 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای پلاک‌های بین 100 تا 300 مترمربع در پروانه‌های انفرادی و برای پلاک‌های بیش از 75 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی 100 درصد تخفیف در عوارض لحاظ خواهد شد. علاوه بر این برای همه املاکی که در پهنه‌های ام113 و اس214 در بافت فرسوده قرار دارند نیز 50 درصد تخفیف عوارض برای ساخت و سازهای غیرمسکونی، تجاری، اداری و غیره اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: املاک زیر 300 مترمربع مسکونی و املاک خارج از راسته‌ها و بورس‌های تجاری مصوب به‌ترتیب 100 و 50 درصد  از پرداخت عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری معاف می‌شوند.

وی گفت: برای پلاک‌های بیش از 150 مترمربع در پروانه‌های انفرادی حداکثر یک طبقه و برای پلاک‌های بیش از 150 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی حداکثر دو طبقه تراکم تشویقی اعطا خواهد شد. علاوه بر این تسهیلاتی تا سقف 500 میلیون ریال و پرداخت یارانه سود بانکی تا سقف 9 درصد ویژه املاک تجمیعی بیش از 75 مترمربع توسط دولت پرداخت می‌شود.

فتح‌اللهی اظهار داشت: در بسته تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده همچنین طراحی رایگان نما توسط دفاتر خدمات نوسازی محلات، و پرداخت کمک‌هزینه اجرای نما ویژه املاک بیش از 100 مترمربع مطابق با معیارهای الگوی معماری ایرانی و اسلامی انجام خواهد شد.

وی افزود: برای پروژه‌های تجمیعی بیش از 10 پلاک که عرصه‌ آنها یک بلوک شهری را در بر گیرد، امکان درنظر گرفتن تراکم تشویقی تا سقف دوطبقه مازاد بر مندرجات این بسته در نظر گرفته شده است که بسته ویژه تشویقی نوسازی بافت فرسوده محسوب می‌‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: برای پلاک‌های با مساحت 100 تا 200 مترمربع در پروانه‌های انفرادی امکان یک واحد کسری پارکینگ، برای پلاک‌های با مساحت بین 100 تا 150 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی و همچنین پلاک‌های بیش از 300 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی پذیرش یک واحد پارکینگ مزاحم یک به یک به‌ازای هر پلاک تجمیعی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای پلاک‌های 150 تا 300 مترمربع در پروانه‌های تجمیعی نیز تأمین واحد پارکینگ تا سقف 180 درصد تراکم و مازاد بر آن یک واحد در نظر گرفته شده است.

فتح‌اللهی در بخش دیگر اظهارات خود گفت: در حال حاضر 3هزار و 700 هکتار از مساحت شهر تهران و در واقع 5 درصد از مساحت پایتخت را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. این در حالی است که 15 درصد جمعیت شهر نیز در این بافت ساکن هستند که این مقدار 205هزار پلاک را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سا‌ل‌های گذشته در روند نوسازی بافت فرسوده تشکل‌ها و نهادهای مختلفی شکل گرفتند، گفت: در همین راستا ما آغاز به کار دفاتر خدمات نوسازی را داشتیم که با کمک این دفاتر توانستیم تجمیع پلاک‌های ریزدانه را به‌صورت کاملاً وسیع داشته باشیم. بر این اساس تعداد واحدهای تولیدی بیش از 286هزار واحد بوده است که 222هزار به‌شکل انفرادی و 64هزار به‌صورت تجمیع نوسازی شده است. همچنین 2816 خبر نوسازی در بافت فرسوده داشتیم که هزار و 600 فقره به‌صورت انفرادی و یک‌هزار هم به‌صورت تجمیع بوده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon